حفظ زیبایی و دوام نمای ساختمان با پوشش آب‌گریز ایرانی

حفظ زیبایی و دوام نمای ساختمان با پوشش آب‌گریز ایرانی

شرکت دانش‌بنیان نانوپودر توس، با استفاده از فناوری نانو محصولی را تولید و به بازار عرضه می‌کند که با استفاده از آن می‌توان زیبایی نمای ساختمان را حفظ کرد. این محصول باعث ایجاد پوشش آب‌گریز روی آجر نما می‌شود. کلوئید حاوی نانوذرات با ایجاد پوشش آبگریز در سطح، مانع از اثرات مخرب ناشی از عواملی مثل شوره، هوازدگی و تغییر رنگ شده و به دلیل جلوگیری از کاهش قابلیت تنفس آجر و در نتیجه عدم حبس رطوبت در لایه‌های زیرین عمر آن را افزایش می‏‌دهد. اعمال این پوشش‌ها موجب جلوگیری از چسبندگی ذرات آب بر روی سطح و همچنین زدایش ذرات خاک یا لکه توسط قطرات آب باران از روی سطح آجر می‌شود.

شرکت مطالعاتی تولیدی نانوپودر توس، محلولی که پوشش آب‌گریز روی آجر نما ایجاد می‌کند، را تولید و به بازار عرضه می‌کند. این محصول موجب افزایش زیبایی و دوام نمای ساختمان می‌شود.

تماس مداوم آب با مواد مختلف از جمله سطوح شیشه‌‌ای، فلزی، سرامیکی و مصالح ساختمانی در محیط‌های مختلف کار و زندگی می‌تواند دردسر‌ساز باشد و علاوه بر ایجاد خسارت‌های مالی، زیبایی سطوح را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل پوشش‌های متفاوتی برای ایجاد خاصیت آب‌گریزی بر روی سطوح به تولید رسیده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک پوشش آب‌گریز‌کننده باید داشته باشد، حفظ خاصیت و ماندگاری پوشش در شرایط محیطی گوناگون مانند باران، برف، نور خورشید و گردوغبار و آلودگی است. فناوری نانوپوشش آب‌گریز شرکت مطالعاتی تولیدی نانوپودر توس به حل این مشکل کمک زیادی کرده است.

پانیذ جابر؛ معاون اداری و امور پروژه شرکت نانوپودر توس می‌گوید: :در حال حاضر از این محصول برای بهبود ظاهر نمای ساختمان‌های مسکونی در سطح کشور استفاده می‌شود. ما با شرکت در نمایشگاه‌های مختلف تلاش داریم تا این محصول را به مردم معرفی کنیم و از این طریق ارتباط میان شرکت ما و مصرف‌کنندگان این فناوری ایجاد می‌شود. هرچند برای توسعه بازار به دنبال ایجاد نمایندگی در شهرهای مختلف هستیم تا دسترسی مشتریان به این محصول را تسهیل کنیم.»

مهندس جابر درباره مزیت این فناوری می‌گوید: «مزیت این محصول نسبت به محصولات مشابه خارجی در این است که ما برای هر نوع زیرلایه‌ای، محصول جداگانه داریم. در واقع برای سنگ، بتن و آجر متناسب با نیاز مشتری محصول ویژه‌ای آماده و به مشتری ارائه می‌شود در حالی که در نمونه‌های خارجی تنها یک محصول برای مصرف روی زیرلایه‌های مختلف ارائه می‌شود. شرکت نانوپودر توس پس از بازدید از سازه مشتری، برای همان سازه و متناسب با شرایط و مشخصات سنگ یا ماده مورد استفاده در نما، محصول را تولید می‌کند.»

معاون اداری و امور پروژه شرکت نانوپودر توس از برنامه این شرکت برای گرفتن گواهی‌نامه CE خبر داد که با این کار مسیر صادرات این محصول هموار می‌شود.

ظرفیت تولید محلول ایجاد کننده پوشش آب‌گریز روی آجر نما حاوی نانوذرات در این شرکت روزانه ۱۰۰۰ لیتر است.