استفاده از فناوری‌نانو برای ارتقا اثربخشی عصاره شاهدانه

استفاده از فناوری‌نانو برای ارتقا اثربخشی عصاره شاهدانه

یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات حاوی عصاره شاهدانه، از فناوری‌نانو برای افزایش فعالیت‌ زیستی این عصاره استفاده کرده است.

کانابیدول که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شود، از روش‌های مختلفی قابل استفاده است. این ماده را هم می‌توان به محصولات غذایی اضافه کرد و هم در لوسیون‌ها و شامپوها به‌عنوان افزودنی به کار برد.

سی‌بی‌دی امریکن شامان (CBD American Shaman) این نوع محصولات حاوی کانبیدول را به فروش می‌رساند. اما تفاوت محصولات این شرکت با محصولات رایج در بازار در این است که این شرکت از فناوری‌نانو برای بهبود اثربخشی کانابیدول استفاده می‌کند. به گفته مسئولان این فروشگاه، استفاده از فناوری‌نانو موجب شده تا مساحت سطحی این ماده در محصولات افزایش یافته و در نهایت کارایی آن بهبود یابد.

سی‌بی‌دی موجب هموستازی در بدن می‌شود، در بسیاری از افراد این کار می‌تواند به مشکلات عصبی، درد و التهاب کمک کند. کانابیدول برای ایجاد تعادل در بدن مناسب است در نتیجه توصیه می‌شود که از آن در بخش‌های مختلف بدن استفاده شود. براساس تحقیقات علمی و کارآزمایی‌های بالینی، کانابیدول همچنین می‌تواند در کاهش بروز تشنج، مدیریت اضطراب، افسردگی و اختلال استرس پس از حوادث مفید باشد.

لورا پنسکی و همسرش صاحب سی‌بی‌دی امریکن شامان هستند. پنسکی می‌گوید: «با استفاده از فناوری‌نانو ما موفق به افزایش ۹ برابری فعالیت ‌زیستی این مواد شده‌ایم؛ بنابراین، استفاده از این محصولات موجب می‌شود که اثرات کانابیدول در بدن طولانی‌مدت شده و همچنین خیلی سریع و بهتر در بدن عمل کنند.»

شرکت شامان از روغن‌های اورگانیک استفاده می‌کند و محصولات متعددی حاوی کانابیدول را به بازار عرضه می‌کند. بنابر اظهارات مسئولان این شرکت، استفاده از فناوری‌نانو موجب شده تا اثراتی نظیر تسکین حالت‌های عصبی در اثر استفاده از این محصولات بیشتر شود.

به گفته پنسکی این شرکت در تلاش است تا آگاهی و آموزش لازم درباره کانابیدول و مزایای استفاده از آن را به مردم ارائه دهد.

لازم به ذکر است که کانابیدول عصاره‌ای است که از گیاه شاهدانه گرفته می‌شود. بررسی‌ها نشان داده‌اند که این ترکیب می‌تواند به بسیاری از بیماری‌ها نظیر اضطراب، آلزایمر، اعتیاد، آرتروز، سندروم روده التهابی، شکستگی استخوان، میگرن، پسوریازیس و دیگر دردها کمک کند. مطالعه‌ای که روی حیوانات انجام شد نیز نشان داد عصاره‌ خالص کانابیدول می‌تواند رشد نوعی تومور مغزی را کُند کند.