دریافت حمایت مالی برای توسعه پیل‌سوختی نانو

دریافت حمایت مالی برای توسعه پیل‌سوختی نانو

یک استارت‌آپ هندی که موفق به توسعه پیل سوختی مبتنی بر آلومینیوم شده است، حمایت مالی ۳٫۵ میلیون دلاری دریافت نموده تا با استفاده از این بودجه بتواند مسیر تجاری‌سازی این محصول را هموار کند.

لاگ‌ناین متریالز (Log۹ Materials) یک استارت‌آپ‌ هندی است که نمونه اولیه پیل سوختی را ساخته است که با کمک فناوری نانو بهبود یافته که می‌توان آن را در خودروهای الکتریکی استفاده نمود. این شرکت اعلام کرد، موفق به جذب ۳٫۵ میلیون دلار حمایت مالی شده‌است.

اکشی سینگال، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شرکت لاگ‌ناین متریالز می‌گوید: «این شرکت برای توسعه و استقرار پروژه پرچمدار خود، یعنی سلول سوختی آلومینیوم هوا که در حال حاضر در مرحله بهینه‌سازی است، به این بودجه نیاز دارد.»

وی گفت این شرکت به دنبال تسریع توسعه محصولات برای استفاده در خودروهای الکتریکی و ادوات ثابت است. سینگال افزود: «هدف نهایی، انتقال به سمت یک اقتصاد انرژی پاک‌تر مبتنی بر آلومینیوم است.»

مدیر شرکت سکویا کپیتال ایندیا که این سرمایه‌گذاری را در شرکت لاگ‌ناین انجام داده است می‌گوید: «به دلیل زیرساخت‌های فناورانه شرکت لاگ‌ناین، به این سرمایه‌گذاری خود اعتماد دارد.»

شرکت لاگ‌ناین در ماه می سال ۲۰۱۵، به عضویت مرکز انکوباتور تاید در آمد. این شرکت در محصولات خود از گرافن استفاده کرده و تاکنون ۱۶ پتنت را به ثبت رسانده است.

این پیل سوختی آلومینیوم، پتانسیل ایجاد تحول در حوزه انرژی‌های پاک را دارد و می‌تواند در بخش حمل‌ونقل و خودروهای الکتریکی انقلابی ایجاد نماید. این پیل سوختی همانند پیل‌های سوختی هیدروژنی است اما از آن‌ها ایمن‌تر و اقتصادی‌تر بوده و در عین حال مقیاس‌پذیر نیز است. از ابتدای سال ۲۰۱۵ شرکت لاگ ‌ناین ‌متریالز با استفاده از فناوری گرافن در حال حل چالش‌های مختلفی است. هر چند در اوایل آغاز به کار این شرکت، نمونه‌ اولیه محصول با کاربردهای مختلف ساخته شده بود اما اخیرا این استارت‌آپ دامنه کاربرد محصول خود را تنها به دو بخش انرژی و فیلتراسیون محدود کرده است.

شرکت لاگ‌ناین روی محصولات زیست‌سازگار دیگری نیز کار می‌کند. برای مثال، این شرکت روی دستگاه تصفیه آب غیرالکتریکی مبتنی بر گرافن در حال کار است.