نانوکلینیا، محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح

نانوکلینیا، محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح

شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور با استفاده از نانومواد، ماده ضدعفونی‌کننده‌ای موسوم به نانوکلینیا تولید و به بازار عرضه کرده است.

شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور با استفاده از نانوذرات نقره و اکسیدروی، موفق به ساخت محلول ضدعفونی‌کننده قوی شده است که قابل استفاده برای دست و سطوح مختلف بوده و می‌توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌های با منشا باکتری استفاده کرد. این محصول علاوه بر گواهی‌نانومقیاس، تاییدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کرده است.

این محصول که حاوی نانومواد نقره، اکسیدروی، مواد نگهدارنده و اسانس است، تفاوت بارزی با محلول‌های ضدعفونی‌کننده موجود در بازار دارد. این محصول به دلیل داشتن نانومواد نقره و اکسیدروی علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها بسیار مفید و قوی عمل می‌کند. این محلول بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، سطوح و دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌نماید و با وجود ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

این ماده ضدعفونی کننده، تنها محصول شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور نیست. به گفته محبوبه دولتیاری اسلامی؛ مدیرفنی شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور، این شرکت از سال ۱۳۹۳ اقدام به تولید چند نوع نانومواد کرده‌ و در حال حاضر مشتریانی از صنایع مختلف نظیر نساجی، آرایشی و بهداشتی و پلاستیک دارد. در واقع بیشتر مشتریان آرمان جستجوگران انرژی نور شرکت‌های نانویی هستند که از این نانومواد برای ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در محصولات خود استفاده می‌کنند.

پیش از این شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور نانوذرات سلنیم دی‌سولفات برای استفاده در صنعت شامپو تولید کرده است. کلوئیدی بودن و داشتن ابعاد نانومتری باعث شده تا اثربخشی محلول سلنیوم دی‌سولفات این شرکت افزایش بیشتری نسبت به پودرهای موجود در بازار داشته به‌طوری که میزان مصرف آن در خط تولید به یک پنجم کاهش یابد. این نانوذرات موجب بروز خاصیت ضدشوره و ضدخارش می‌شوند.

قابل ذکر است شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور توسط گروهی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و صنعتگران با سابقه که تجربه قابل توجهی در حوزه نانوفتونیک دارند ایجاد شده و هدف از تاسیس آن، فعالیت در زمینه مهندسی فتونیک و الکترونیک با استفاده از دستاوردهای مهم در زمینه فناوری نانو در تولید قطعات و سیستم‌های مبتنی بر نانوفتونیک است. از جمله زمینه‌های کاری این شرکت می‌توان به تولید صفحات روشن، سلول‌های خورشیدی، نورپردازی تابلوهای ترافیک، مولدهای برق، تولید حسگرهای نوری مبتنی بر نانومواد و تولید نانومواد اشاره کرد.