دستگیره ایرانی دارای نانوپوشش، ترکیبی از زیبایی و مقاومت در برابر سایش و خوردگی

دستگیره ایرانی دارای نانوپوشش، ترکیبی از زیبایی و مقاومت در برابر سایش و خوردگی

شرکت دستگیره ایران با استفاده از روش رسوب فیزیکی بخار و به‌کارگیری پوشش نانوساختار TiN موفق به تولید دستگیره با پوشش نانوساختار طلایی شده‌اند که علاوه بر زیبایی، در برابر سایش، خوردگی و تغییر رنگ نیز مقاوم است.

پوشش‌های لایه‌نازک نیتریدی فلزات واسطه مانند TiN و TiAlN دارای کاربردهای صنعتی گسترده‌ای در زمینه پوشش‌های محافظ سخت، موانع نفوذی در فناوری نیمه‌رساناها، کاربردهای نوری و تزیینی هستند. رنگ مهم‌ترین خاصیت پوشش‌های تزیینی بوده و شناخته‌شده‌ترین پوشش سخت تزیینی TiN و TiAlN است.

با اعمال این پوشش‌ها بر روی زیرلایه‌ای صاف، سطح ظاهری جذاب داشته و سختی بالا و سایش کم آن را با دوام‌تر می‌سازد. چنین پوشش‌های سخت تزیینی لایه‌نازک در لوله‌کشی، کالاهای ورزشی، لوازم غذاخوری فلزی، فریم عینک، لوازم تزیینی، جواهرآلات بدلی، شیرآلات، دستگیره و یراق‌آلات و دیگر کاربردهای مشابه که در آن‌ها پوشش در معرض سایش، فرسایش و خوردگی در حین استفاده و تمیز کردن است، کاربرد دارد.

یراق‌آلات واژه‌ای است که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد اما با نگاهی اجمالی به اطرافتان، طیف گسترده‌ای از آن را می‌بینید که بدون آنکه متوجه شوید، روزانه با آن سروکار دارید.

از پرکاربردترین یراق‌آلاتی که روزانه با آن سروکار دارید می‌توان به دستگیره در و کابینت، شیر آب، قلاب لباس، مغزی در اشاره کرد البته یراق‌آلات تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

از جمله مهم‌ترین یراق‌آلات خانه و آشپزخانه می‌توان به دستگیره درب اشاره کرد که یکی از اجزای مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون است و همچنین از بابت امنیت از ویژگی‌های مهم درب محسوب می‌شود. دستگیره درب در انواع مختلفی همچون دستگیره پلاک (به صورت یک تکه)، دستگیره رزوت (دوتکه) و دستگیره توپی و دستگیره الکترونیکی ساخته می‌شود. علاوه بر کاربرد موردنظر، خصوصیاتی همچون زیبایی، طرح و رنگ استفاده شده و همچنین مقاومت در برابر سایش و خوردگی و تغییر رنگ در ساخت دستگیره حائز اهمیت است.

به منظور ممانعت از سیاه شدن و فرسودگی‌های ناشی از استفاده زیاد دستگیره، اعمال پوشش در سطح مورد توجه قرار می‌گیرد. شرکت دستگیره ایران با اعمال پوشش‌های نانوساختار تولید شده به روش رسوب فیزیکی بخار (PVD)، ضمن حصول یکنواختی در ضخامت و همچنین چسبندگی بالا به زیرلایه، رنگ‌های متنوع همراه با دوام طولانی‌مدت را فراهم می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از روش PVD دستگیره‌هایی با پوشش نانوساختار TiN دارای سختی بالا و مقامت به سایش مناسب همراه با ظاهری جذاب را تولید می‌کند.

شرکت دستگیره ایران فعالیت خود را از سال ۱۳۶۱ با هدف طراحی و تولید انواع دستگیره و پلاک آغاز کرد و در طول زمان بر تعداد و تنوع محصولات خود افزود. این شرکت با توجه به نیاز بازار، علاوه بر انواع دستگیره و پلاک محصولاتی همچون قفل، سیلندر، انواع قلاب لباس، دستگیره‌های کمدی و غیره را نیز طراحی و به مرحله تولید رسانده و به طور مستمر تلاش می‌کند محصولاتی هماهنگ با سلیقه‌های متفاوت جهت جلب رضایت مشتریان خود تولید کند. استفاده از سیستم بارکد (ردیابی و شناسایی) جهت افزایش سرعت و دقت در عرضه محصولات از جمله نکات مثبت در ارائه محصول شرکت دستگیره ایران است.