ثبت پتنت استفاده از نانوذرات برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه دارو، در حال ثبت پتنتی است که در آن با ترکیب نانوذرات اکتینومایسین و نوعی آنتی‌بادی علائم حاد کرونا تسکین پیدا کرده است.

شرکت تیزیانا لایف‌ساینس (Tiziana Life Sciences) در حال ثبت پتنتی در حوزه استفاده از نانوذرات برای مقابله با ویروس کرونا است. این شرکت اعلام کرد بیمارانی که علائم حاد دارند می‌توانند با ترکیب یک داروی ضدویروس و یک عامل ضدالتهاب، تسکین پیدا کنند.

این شرکت ترکیبی از نانوذرات Actinomycin D (NP-ACT D)، که به تازگی حق استفاده از آن را خریداری کرده و anti-IL-6R را که یک آنتی‌بادی است برای مقابله با ویروس کرونا ارائه کرده است.

طوفان سیتوکین، پاسخ کنترل شده سیستم ایمنی بدن است که موجب تولید بیش از حد موادی می‌شود که قادرند به شدت به ریه آسیب برسانند که این معمولا در بیماران کرونایی مشاهده می‌شود.

اکتینومایسین توسط سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان یک داروی بسیار موثر مورد نیاز معرفی شده است. اما تزریق این ماده عوارض جانبی منفی ایجاد می‌کند. فرمولاسیون نانوذرات می‌تواند به رفع این عوارض جانبی کمک شایانی کند.

مطالعات انجام شده روی حیوانات، حداقل سمیت را نشان داده اما باید ایمنی آن روی داوطلبان آزمایش شود. شرکت تیزیانا اعلام کرد که هیچ تحقیق بالینی در مورد این روش درمانی انجام نشده است و نظریه خود را بر مبنای اصول اساسی داروها قرار داده است.

فرمولاسیون فناوری نانوذرات اکتینومایسین توسط دکتر کنوار شایلوبهای، از مدیران اجرایی شرکت تیزیانا توسعه داده شده است.