تعامل دو شرکت برای تامین نیاز نقاط کوانتومی صنعت نمایشگر

دو شرکت فعال در حوزه نقاط کوانتومی قراردادی امضا کردند تا برای تامین نیاز صنعت، نقاط کوانتومی تولید کنند. با این همکاری مشترک، نقاط کوانتومی با قیمت پایین‌تری به‌دست مصرف‌کننده در صنعت نمایشگر می‌رسد.

شرکت نانوسیس (Nanosys) و شوئی‌کمیکال (Shoei Chemical) توافق‌نامه همکاری در بخش نقاط کوانتومی امضا کردند.

بر اساس این توافق‌نامه همکاری، شرکت شوئی‌کمیکال اقدام به تولید انحصاری نقاط کوانتومی نانوسیس برای این شرکت می‌کند. شوئی‌کمیکال در حال حاضر تنها شریک تولید برای نانوسیس بوده که به‌منظور گسترش ظرفیت تولید نقاط کوانتومی و همچنین نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین با نانوسیس همکاری می‌کند.

این همکاری مشترک، نانوسیس را قادر می‌سازد تا در کوتاه‌مدت بتواند حجم تولید خود را به دو‌ برابر افزایش داده و همچنین هزینه تولید خود را برای مشتریان آسیایی کم کند.

این همکاری جدید به‌دلیل تفکیک جغرافیایی مکانی، عرضه بدون وقفه نقاط کوانتومی را تضمین می‌کند که این امر به مشتریانی که به‌طور فزاینده به این فناوری برای استفاده در محصولات خود نیاز دارند، کمک شایانی خواهد کرد.

در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۲۰ محصول در حوزه نمایشگر با استفاده از نقاط کوانتومی تولید شده است. شوئی‌کمیکال شرکتی پیشرو در زمینه مواد الکترونیکی نانومقیاس است. جیسون هارتلوو، مدیرعامل شرکت نانوسیس می‌گوید: «ما همکاری نزدیکی باهم داریم تا نقاط کوانتومی را با بالاترین استاندارد تولید و به بازار عرضه کنیم. بیش از ۹۵ درصد از کسب‌وکار ما در خارج از آمریکا است که با همکاری شرکت شوئی‌کمیکال به دنبال تامین نیاز بازار در حال رشد نقاط کوانتومی هستیم تا در نهایت این محصولات را با عملکرد بالا و کمترین هزینه تولید و به بازار عرضه کنیم.»

بر اساس گزارش سالانه DSCC، پیش‌بینی می‌شود که محموله‌های صفحه نمایش حاوی نقاط کوانتومی از ۱۰٫۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ به ۲۸ میلیون در سال ۲۰۲۴ برسد که نشان‌دهنده ۲۷٫۵ درصد رشد است.

شوئیچیرو آسادا مدیرعامل شرکت شوئی‌کمیکال می‌گوید: «شوئی‌کمیکال متعهد به تولید مواد نوآورانه در بخش نقاط کوانتومی است تا این محصولات برای حوزه نمایشگر مورداستفاده قرار گیرد. شوئی‌کمیکال روی نیروی انسانی کارآمد و تجهیزات خود در این همکاری مشترک حساب ویژه‌ای باز کرده است تا با استفاده از این مزیت‌ها به تامین نیاز صنعت کمک کند.»