بهبود کسب و کار حوزه نانوپوشش، حتی در شرایط کرونا!

مدیرعامل شرکت پارس پی‌وی‌دی از خرید سومین دستگاه لایه‌نشانی برای افزایش ظرفیت خدمات این شرکت در حوزه نانوپوشش خبر داد. به گفته ایشان در سالی که کرونا به کسب و کارها فشار زیادی وارد کرده، شرکت پارس پی‌وی‌دی با خرید یک دستگاه PVD دیگر، در مسیر بهبود کسب و کار خود گام برداشته و ظرفیت خدمات خود را ۳۰ درصد افزایش داده است.

شرکت پارس پی‌وی‌دی یکی از ارائه‌دهندگان خدمات نانوپوشش‌دهی در کشور است که اقدام به پوشش‌دهی انواع سطوح فلزی با لایه نانوساختار TiN ،TiAlN و Ti با ضخامت و ساختار نانومتری به روش رسوب فیزیکی بخار (PVD) می‌کند.

محمد متین؛ مدیرعامل شرکت پارس پی‌وی‌دی درباره توسعه کسب و کار این شرکت می‌گوید: «در سال ۹۶ اولین دستگاه لایه‌نشانی را از شرکت یارنیکان صالح خریداری کردیم و به دلیل استقبال خوب بازار در سال ۹۷ دومین دستگاه نیز از این شرکت خریداری شد. در این راستا و با توجه به نیاز بازار به خدمات نانوپوشش‌دهی، سومین دستگاه PVD نیز از یارنیکان صالح خریداری شد که با خرید این دستگاه جدید ۳۰ درصد توان خدمات‌دهی شرکت پارس پی‌وی‌دی افزایش یافت.»

مهندس متین می‌افزاید: «در شروع شیوع ویروس کرونا درکشور، کسب وکارها افت محسوسی را تجربه کردند، اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شرکت پارس پی‌وی‌دی تلاش کرد تا سطح فعالیت خود را حفظ کند. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در بخش لایه‌نشانی با دستگاه PVD فعالیت دارند، اما ما توانسته‌ایم با بهبود کیفیت، ارتقاء خدمات و کاهش قیمت جایگاه ویژه‌ای در بازار ایجاد کنیم به طوری‌که حتی با وجود مشکلات حاصل از ویروس کرونا، افزایش ظرفیت نیز داشته باشیم.»

وی از شرکت‌های سازنده لوازم آشپزخانه، حمام و دستشویی نظیر اورانوس، کلارپویا، مبین، نیلو، اطلس، نگین، مروارید، حباب، KWC، کلارپویا، گلپایگان و شادان به‌عنوان مشتریان شرکت پارس پی‌وی‌دی یاد کرد.

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده شیرآلات، لوازم آشپزخانه، لوازم حمام و دستشویی و حتی بلور و شیشه برای اینکه بتوانند ضمانت مطمئن‌تر و طولانی‌تر برای محصولات خود ارائه دهند اقدام به استفاده از نانوپوشش می‌کنند. نانوپوشش‌های تزئینی شرکت پارس پی‌وی‌دی موجب می‌شود تا علاوه‌براین که محصول از گزند آسیب‌های محیطی و خوردگی‌های رایج مصون باشد، ظاهر زیباتری نیز داشته باشد. رنگ مهم‌ترین خاصیت پوشش‌های تزئینی بوده و شناخته‌شده‌ترین پوشش سخت تزئینی TiN و TiAlN است. با اعمال این پوشش‌ها بر روی زیرلایه‌ای صاف، سطح ظاهری جذاب داشته و سختی بالا و سایش کم آن را با دوام‌تر می‌سازد.