ارائه فناوری جدیدی در حوزه جداسازی با کسر جریان میدان (FFF)

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ابزارهای تعیین مشخصات، فناوری جدیدی به بازار عرضه کرده که موجب بروز پارادایمی در حوزه جداسازی با کسر جریان میدان می‌شود.

ویات تکنولوژی (Wyatt Technology) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ابزار دقیق برای تعیین مشخصات ماکرومولکولی و نانوذرات، سامانه ۶-Eclipse ™ FFF خود را راه‌اندازی کرده است که پارادایم جدیدی در فناوری FFF ایجاد می‌کند.

این ابزار و نرم‌افزار جداسازی کاملاً جدید برای وسیع‌ترین طیف از آنالیزها از جمله پروتئین‌ها، پلیمرها، ویروس‌ها، وکتورهای ژنی، نانوذرات داروی لیپوزومی و دیگر موارد طراحی شده ‌است.

Eclipse با پوشش‌دهی محدوده‌ای از اندازه‌ها از ۱ نانومتر تا ۱۰ میکرومتر، قدرت تفکیک‌پذیری قابل برنامه‌ریزی را برای بیشتر محدوده اندازه‌ها ارائه می‌دهد. این سیستم شامل میکروکنترلرها و حسگرهای پیشرفته با هوش داخلی بوده و یک رابط مستقیم دارد که برای اطمینان از استفاده ساده، قابلیت اطمینان و تکرارپذیری در محیط‌های تحقیق، توسعه و کنترل کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از Mobility، جریان الکتریکی/ نامتقارن FFF برای تعیین پتانسیل زتا به‌کار می‌رود. ماژول کنترل رقت جدید ™ (DCM) غلظت نمونه را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد، که برای حساسیت بالاتر و تیتراسیون جزئی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی کانال بهبود یافته موجب کنترل درجه حرارت به‌صورت دقیق و منحصر به‌فرد شده که برای بازیابی بهتر نمونه، تکرارپذیری و پایداری فشار قابل استفاده است.

به گفته جئوفرای ویات، مدیرعامل این شرکت، در حال حاضر که همه‌گیری کرونا در جهان موجب پیچیدگی‌هایی در تعیین مشخصات نمونه‌ها شده ‌است، این فناوری می‌تواند به محققان کمک کند.

DLS دستگاهی رومیزی با سرعت بالاست که امکان تعیین ابعاد نانوذرات و مقدار پتانسیل زتا را دارد. این دستگاه در صنایع مختلف از داروسازی و رنگ گرفته تا مواد غذایی قابل استفاده است. این دستگاه اطلاعات آماری قابل توجهی از وضعیت ابعاد نانوذرات در یک نمونه ارائه می‌دهد. پتانسیل زتا، نماد پایداری یک سوسپانسیون است که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تعیین این پتانسیل برای نمونه‌های خود هستند.