صادرات شوینده‌های نانویی گیاهی به سوئد، لبنان و عمان

شرکت ستاره تابان پاک، تولیدکننده انواع شوینده‌های نانویی گیاهی، محصولات خود را به کشورهای سوئد، لبنان و عمان صادر می‌کند. این شرکت در حال حاضر قراردادی برای فروش ماهانه ۷۵ تُن از این شوینده‌ها به سوئد امضا کرده است.

منوچهر شهبازیان، مدیرعامل شرکت ستاره تابان پاک درباره بازار محصولات این شرکت می‌گوید: «یکی از مزیت‌های محصولات ما کمک به حفاظت از محیط‌زیست است که این موضوع در کشورهای اروپایی اهمیت زیادی دارد. از این رو یکی از شرکت‌های سوئدی قراردادی برای خرید این شوینده‌های نانویی با ما امضا کرده است تا ۷۵ تن در ماه خرید از شرکت ستاره تابان پاک انجام دهد. علاوه‌براین با یک شرکت لبنانی نیز برای صادرات ۲۵ تن از شوینده‌های نانو به توافق رسیده‌ایم. مذاکراتی نیز با عمانی‌ها انجام شده که طی روزهای آتی قرارداد مربوط به آن نیز به امضا خواهد رسید. محصولات شوینده شرکت ستاره تابان پاک توسط شرکت‌های قطری و اماراتی مورد آزمایش قرار گرفته و عملکرد آن تایید شده است و به زودی می‌توانیم وارد فاز بعدی کار با این کشورها شویم.»

مهندس شهبازیان می‌افزاید: «بازار ما در کشورهای دیگر در حال گسترش است و امیدواریم بتوانیم مقاصد صادراتی محصولات خود را گسترش دهیم. در بازار داخلی نیز شرکت‌های مختلفی از این محصولات استفاده می‌کنند. یکی از شرکت‌های داخلی برای تمیز کردن نفت و آلاینده‌های نفتی در سکوهای نفتی از این شوینده‌های گیاهی نانویی استفاده می‌کند. از آنجایی که حساسیت زیادی برای حفظ محیط‌زیست در سکوهای نفتی وجود دارد، استفاده از شوینده‌های شیمیایی می‌تواند آسیب‌های زیادی به آبزیان وارد کند به همین دلیل استفاده از شوینده‌های نانویی شرکت ستاره تابان پاک می‌تواند مزیت زیادی در این حوزه داشته باشد.»

مدیرعامل شرکت ستاره تابان پاک از ارتقاء زیرساخت‌ها و تجهیزات این شرکت خبر داد و گفت: «در حال افزایش تجهیزات و دستگاه‌ها هستیم و در آینده نزدیک می‌توانیم ظرفیت تولید خود را از ۱۰ تن در روز به ۴۰ تن در روز برسانیم.»

محصولات نانویی شرکت ستاره تابان پاک کاملا گیاهی بوده و در آن‌ها از عصاره گیاه چوبک استفاده می‌شود به همین دلیل فاقد الکل و مواد خورنده بوده و از نظر ایمنی شرایط بسیار بهتری نسبت به محصولات شیمیایی موجود در بازار دارد.

این شوینده‌های نانویی را می‌توان برای سطوح مختلف از سینک ظرفشویی و لاستیک خودرو تا عینک و چرم استفاده کرد. شرکت ستاره تابان پاک فعالیت تحقیقاتی خود را از دهه هشتاد آغاز کرده و در منطقه آزاد انزلی با هدف تولید پاک‌کننده و شوینده‌های نانو ارگانیک اقدام به تولید محصولات مختلفی کرده است. این شرکت یکی از تولیدکنندگان پاک‌کننده طبیعی به روش نانو بوده که مجوز بهداشت از سازمان غذا و دارو و گواهی نانومقیاس دارد.