خرید لیسانس فناوری نانوذرات برای توسعه باتری‌

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده باتری با خرید لیسانس فناوری‌های مختلفی از بنیاد دانشگاه و صنعت دانشگاه یونسی کره جنوبی به دنبال ایجاد تحول در صنعت باتری با فناوری ‌نانو است.

شرکت نئوباتری متریالز (NEO Battery Materials) اعلام کرد که با بنیاد دانشگاه و صنعت دانشگاه یونسی کره جنوبی توافق‌نامه صدور لیسانس امضا کرده تا از سه پتنت ثبت شده مربوط به فناوری پوشش نانوسیلیکون برای مواد آند باتری، این بنیاد استفاده کند.

در اعلامیه مطبوعاتی، مسئولان این شرکت گفتند که این سه پتنت شامل یک ماده فعال‌کننده الکترود منفی برای باتری ثانویه لیتیوم، روش تهیه آن و باتری ثانویه لیتیوم است. پتنت دوم شامل نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم سه فازی و روش ساخت آن‌ها است، در حالی که اختراع سوم به نانوذرات کامپوزیت سیلیکون/ پلیمر، آند باتری ثانویه لیتیوم شامل نانوذرات و روش تولید نانوذرات کامپوزیت سیلیکون / پلیمر مربوط می‌شود.

مواد شرکت نئوباتری متریالز، حاوی سیلیکون است که به دلیل چگالی انرژی فوق‌العاده بالا، یکی از جذاب‌ترین مواد آند است.

اسپنسر هو، مدیرعامل شرکت نئوباتری متریالز، می‌گوید: «ما کاملاً معتقدیم که فناوری ما توانایی دستیابی و تحقق بخشیدن به دانسیته انرژی بهبود یافته و عملکرد برتر آندهای ترکیبی مبتنی بر سیلیکون را در باتری‌های یون لیتیوم دارد. نئوباتری متریالز قادر به تولید مواد آند با هزینه کم خواهد بود و فراوانی سیلیکون به شما امکان می‌دهد یک زنجیره ارزش قوی که باعث کاهش بیشتر هزینه‌ها می‌شود را ایجاد کنید.»

از نظر هو، سیلیکون به‌دلیل چگالی انرژی فوق‌العاده بالا، یکی از جذاب‌ترین مواد آندی است که بیش از ۹٫۶ برابر ظرفیت در مقایسه با گرافیت معمولی دارد.

مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید: «با این حال، مسئله انبساط حجم سیلیسیم در طی جذب لیتیم، مانع اصلی صنعت برای استفاده از این فناوری بوده است.»

این شرکت معتقد است که فناوری ایمن می‌تواند این مسئله خاص مربوط به سیلیکون را مدیریت و حل کند.

نئوباتری متریالز گفته است که روی اکتشاف و استخراج در بریتیش کلمبیا، کانادا و تولید سیلیسیم متمرکز خواهد شد.