نوکیا جزئیات جدیدی درباره استفاده از گرافن در پرچمدار خود ارائه می‌دهد!؟

به نظر می‌رسد در موبایل پرچمدار جدید نوکیا از گرافن در بخش خنک‌کننده استفاده شده‌ است. این شرکت چندین ثبت پتنت در بخش استفاده از گرافن در تلفن‌های هوشمند را در کارنامه خود دارد.

نوکیا موبایل علی‌رغم تأخیر سال گذشته، همچنان قصد ارائه دستگاه پرچمدار مورد انتظار خود را دارد. اما در مورد اینکه چه زمانی این اتفاق می‌افتد، انجمن نوکیای روسیه در این باره سخنی نگفته است. با این حال، آن‌ها اطلاعات جدیدی در مورد پرچمدار آینده نوکیا ارائه داده‌اند.

نوکیا انیو در گزارش اخیر خود نوشته است که دستگاه نوکیایی که به زودی ارائه خواهد شد از نظر مشخصات، گوشی بسیار خوبی خواهد داشت. اما ما مطمئن نیستیم این دستگاه در کدام بخش عالی خواهد بود، از آن‌ها در مورد جزئیات دوربین این گوشی پرسیده شد، ولی پاسخی به این سوال ندادند. در مورد چیپست نیز سوالاتی پرسیده شد اما حتی نوکیا انیو در مورد استفاده از اسنپدراگون ۸۸۸ در گوشی پیورویو آینده تردید دارد.

نوکیا انیو همچنین در توییت خود اعلام کرد که این دستگاه پرچم‌دار آینده، از سیستم خنک‌کننده گرافنی بهره‌مند خواهد بود. این مورد به لیست ویژگی‌هایی که انتظار داریم که جانشین Nokia 9 داشته باشد اضافه کنیم. در سپتامبر سال گذشته، آن‌ها همچنین اعلام کردند که این شرکت در حال کار روی دستگاهی با گلس یاقوت کبود است.

استفاده از گرافن برای از بین بردن گرما در تلفن‌های هوشمند کاملا امری جدید محسوب می‌شود. پیش از این شاهد استفاده از گرافیت بودیم که ماده‌ای شبیه به گرافن است. اولین پیاده‌سازی گرافن برای خنک‌سازی در اسمارت فون‌ها در گوشی هواوی میت ۲۰X دیده شد. فیلم‌های گرافن در زنجیره تامین موجود هستند و مطمئنا شرکت‌های مختلف روی بهبود هر چه بیشتر این فناوری تلاش خواهند کرد.

گرافن به لطف هدایت حرارتی بالا، جایگزین خوبی برای سیستم‌های خنک‌کننده مبتنی بر مس و آلومینیوم خواهد بود. دانشمندان دریافته‌اند که به‌کارگیری چندین لایه گرافن باعث افزایش هدایت گرمایی آن می‌شود. به‌عنوان مثال، یک فیلم با پایه گرافن با ضخامت ۲۰ میکرومتر، دارای هدایت حرارتی ۱۶۰۰ وات بر میلی‌لیتر است که این بیش از چهار برابر رسانایی مس (۳۸۵٫۰ وات در میلی‌لیتر) و حدود هفت برابر آلومینیوم (۲۰۵٫۰ وات بر میلی‌متر) است.

در سال ۲۰۱۳، شرکت نوکیا بخشی از گروهی شد که ۱٫۳۵ میلیارد دلار از اتحادیه اروپا برای آینده و فناوری‌های نوظهور کمک مالی برای تجاری‌سازی مواد مبتنی بر کربن دو بعدی دریافت کرد. با بررسی ثبت اختراعات، نوکیا همچنین دارای چندین حق ثبت اختراع مبتنی بر گرافن در کارنامه خود است.

در ژوئیه سال گذشته، نوکیا دستگاهی (پوشیدنی) را ثبت کرد که می‌تواند پارامترهای بیومتریک را از عرق با استفاده از حسگرهای مبتنی بر گرافن حس کند. با توجه به حق ثبت اختراع جدید، این فناوری با بررسی عرق بدن ما می‌تواند در مورد وضعیت سلامتی فعلی بدن به ما بگویید.