تولید دستگاه تصفیه و ضدعفونی‌کننده هوا مبتنی بر پلاسمای سرد

شرکت پویا فناوران یسان دستگاه تصفیه و ضدعفونی‌کننده هوا مبتنی بر پلاسمای سرد را تولید و به بازار عرضه می‌کند. دستگاه تصفیه و ضدعفونی‌کننده هوا ایروسان (AiroSun) به‌منظور استفاده در منازل مسکونی، کلینیک و بیمارستان، فضاهای کاری و نیمه‌صنعتی، ایستگاه، شعب بانک‌ها و سایر محیط‌های مسقف تا مساحت ۷۰ متر مربع، کاربرد دارد.

این دستگاه قابلیت حمل آسان، کاربری مطلوب و امکانات مناسب جهت انجام فرآیند مورد نظر را دارد. میزان صدای تولیدی کمتر از ۷۰ دسیبل و میزان آلایندگی در حد استاندارد و همچنین میزان پالایش هوا و حذف کلیه میکروب‌ها، اعم از باکتری، قارچ و ویروس را با بازدهی بالاتر از ۹۹ درصد دارا است.

پلاسمای سرد، یک روش نوین برای ضدعفونی محیط است و بدون آسیب وارد کردن به بافت‌های انسانی، میکروب‌ها را از بین می‌برد. استفاده از فناوری پلاسمای سرد و لامپ UVC با قابلیت حذف و از بین بردن انواع میکروارگانیسم ها شامل ویروس، قارچ وباکتری؛ فیلتر فتوکالیستی با نانوذرات با قابلیت از بین بردن ترکیبات آلی فرار (VOC)، مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و بو های نامطبوع و باکتری ها است.

در سیستم پلاسمای سرد ۵ نوع اکساید تولید می‌شود که ذرات آلوده هوا را گرفته و اکسیژن تازه تولید می‌کند. این سیستم علاوه بر ایجاد هوای تازه میکروارگانیسم‌ها و هر نوع ویروس و آلودگی را تا ۹۹/۹درصد از بین می‌برد. علاوه بر تصفیه و ضدعفونی هوا از هر نوع آلودگی این فناوری باعث از بین رفتن بوهای بد از محیط می‌شود.

کارکرد همزمان سل پلاسمای سرد و لامپ UVC به همراه فیلترهای دستگاه منجر به هم‌افزایی و تکمیل عملکرد آن‌ها می‌شود که نتیجه آن افزایش قابل توجه اثربخشی تصفیه و ضدعفونی کردن هوا و محیط است.

این شرکت از سال ۱۳۹۸ در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرده و به‌سرعت هم در زمینه توسعه کمّی و کیفی فناوری پلاسمای سرد و هم در زمینه‌ دستگاه‌های ضدعفونی و تصفیه‌کننده هوا فعالیت خود را گسترش داده است. حرکت در مسیر فناوری‌‌های مدرن پلاسمای سرد همواره مورد توجه مدیران شرکت پویا فناوران یسان بوده است؛ به‌طوری‌که هم‌ اکنون شرکت دارای چندین محصول دانش‌بنیان است. شرکت پویا فناوران یسان در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان به ثبت رسیده است.