عرضه تجاری نانوذرات طلای دارای برچسب فلورسنت برای مطالعات زیستی

شرکت کریتیو دانستیکس نانوذرات طلای دارای برچسب فلورسنت تولید و به بازار عرضه کرده است. این نانوذرات در حوزه مطالعات سلولی کاربرد دارد.

کریتیو دانستیکس (Creative Diagnostics) با سال‌ها تجربه در بخش داروسازی و علوم زیستی، مجموعه‌ای از نانوذرات طلا دارای برچسب فلورسنت را برای جذب موثر سلول، مانند نانوذرات طلای دارای برچسب DiagNano ™ Fluorophore  با قطر ۱۰ نانومتر، جذب سلول (GFL-10-CU) و نانوذرات طلا با برچسب DiagNano ™ Fluorophore با ابعاد ۵۰ نانومتر، جذب سلول (GFL-50-CU) را به بازار عرضه کرده است. این محصولات جدید می‌توانند به‌‌طور بالقوه برای تشخیص سرطان، مطالعات و سنجش ایمنی مورد استفاده قرار گیرند.

نانوذرات طلای کلوئیدی را می‌توان با میکروسکوپ کانفوکال تأیید کرد. این محصولات نانوذرات طلا که به تازگی عرضه شده‌‌ است، توانایی تحویل دارو به سلول را دارند.

نانوذرات طلا DiagNano  شرکت کریتیو دانستیکس با ترکیبات خاص لیگاند جذب سلول پوشش داده می‌شوند و طراحی خاص لیگاند جذب سلول باعث کاهش اندازه کلی ساختار شده‌ است و در جذب سلول از کارآیی بیشتری برخوردار است.

نانوذرات طلای دارای برچسب DiagNano ™ Fluorophore می‌توانند برای تصویربرداری از سلول‌ها به‌عنوان کاوشگرهای فلورسنت استفاده شوند و تصاویر سلولی جالبی را ایجاد کنند. نانوذرات DiagNano™ نسبت به نانوذرات طلا با برچسب فلوروفور معمولی که فقط لیگاندهای پلیمری دارند، ۵ برابر جذب بیشتری دارند. این نانوذرات کاربردهای بالقوه‌ای در تشخیص، مطالعات و سنجش‌های ایمنی سرطان دارد.

جسیکا والدورف، مسئول ارشد بخش تحقیق و توسعه کریتیو دانستیکس می‌گوید: «نانوذرات طلا با برچسب DiagNano ™ Fluorophore با انواع فلوروفورها در دسترس است و محققان می‌توانند برای سیستم تصویربرداری خود یکی از موارد مناسب را انتخاب کنند. این ابزارهای قابل اعتماد به مشتریان و شرکای تحقیقاتی ما امکان می‌دهد به سرعت به نتایج مورد انتظار خود برسند و ما همچنان دامنه محصولات خود را گسترش می‌دهیم تا به مشتریان و صنعت نانومواد ارائه دهیم و با این کار به دانشمندان کمک می‌کنیم تا چالش‌های خود را برطرف کنند.»

کریتیو دانستیکس یک تولید کننده و تامین‌کننده پیشرو در جهان در زمینه نانوذرات برای تحقیق و توسعه است که طیف گسترده‌ای از زمینه‌های کاربردی از جمله تشخیص آزمایشگاهی، بیوشیمی، تجزیه و تحلیل سلول، جداسازی سلول و سنجش ایمنی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

با توجه به کاربردهای نانوذرات در بخش زیست‌شناسی و پزشکی، شرکت کریتیو دانستیکس تلاش دارد تا جامع‌ترین لیست محصولات نانوذره‌ای را با ابعاد و خواص سطحی مختلف به بازار عرضه کند تا پاسخ‌گوی نیاز دانشمندان هم در بخش تحقیقات دانشگاهی و تحقیق و توسعه صنعتی باشد.

این شرکت، نانوذرات بسیار یکنواختی برای استفاده در بخش‌هایی نظیر زیست‌شناسی و پزشکی ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به نانوذرات کلوئیدی طلا، نانوذرات نقره، نانوذرات سیلیکا، نانوذرات تیتانیم، نانوذرات فلورسانت معدنی ( نقاط کوانتومی) و نانوذرات زیست‌تخریب‌پذیر پلیمری اشاره کرد.