عرضه اسکی‌های تقویت‌‌شده با فناوری‌ نانو

شرکت فولسوم (Folsom) اسکی‌های سفارشی تقویت‌شده با گرافن را در سال جاری میلادی عرضه می‌کند.

فولسوم سازنده تجهیزات اسکی در حال آماده‌سازی اسکی‌های سفارشی جدید با افزایش گرافن است. این شرکت با میتو متریالز (MITO Materials) همکاری می‌کند تا گرافن را به رزین‌های مورد استفاده در اسکی‌های خود اضافه کند. گفته می‌شود گرافن باعث افزایش عملکرد، کاهش وزن و افزایش استحکام و استقامت این محصول می‌شود.

در اواخر سال ۲۰۲۰، فولسوم سه اسکی سفارشی تولید کرد که از رزین جدید تقویت‌شده با گرافن بهره‌مند بودند. این اسکی‌ها در طول فصل مورد آزمایش قرار گرفتند؛ فولسوم گفت: «پیشرفت‌های قابل توجهی در ویژگی‌های انعطاف‌پذیری، میرایی و ساختاری آن به وجود آمده است که می‌توان این ویژگی‌ها را در آزمایشگاه اندازه‌گیری و مشاهده کرد. فولسوم عرضه اسکی با گرافن را در نسل بعدی محصولات خود در سال جاری قرار می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که در سپتامبر ۲۰۲۱ تحویل این محصولات به مشتریان آغاز شود.

در سال ۲۰۱۴ شرکت هد (HEAD) اسکی‌های تقویت‌شده با گرافن را تولید کرد و پس از آن اعلام نمود که گرافن، آن‌ها را قادر می‌سازد تا وزن این اسکی‌ها را کاهش داده و در عین حال قدرت محصول را افزایش دهند. گرافن در قسمت میانی برخی از اسکی‌ها استفاده می‌شود تا نوک و دم سنگین‌تر اسکی بتواند برف را بگیرد و در برخی دیگر از محصولات از گرافن در نوک و دم اسکی استفاده می‌شود تا اسکی بتواند روی برف شناور شود. اسکی‌های تقویت‌شده با گرافن HEAD هنوز هم در حال تولید هستند.