همکاری سه‌جانبه صنعتی برای ارائه نانوذرات لیپیدی

کیمن کمیکال (Cayman Chemical) با مشارکت رهبران پیشرو صنعتی در سطح جهان، راه حل‌های توسعه نانوذرات لیپیدی را برای استفاده در واکسن‌ها و داروها ارائه می‌دهد.

این شرکت در سنتز و مشخصه‌یابی لیپیدها با شرکت‌های نانوایمیجینگ سرویس (NanoImaging Services) و تی‌تی ساینتیفیک (T&T Scientific) همکاری کرده تا یک پلتفورم چند کاره را ایجاد کند، پلتفورمی که نانوذرات مبتنی بر لیپید را سنتز، مشخصه‌یابی و فرموله می‌کند تا به محققان و شرکت‌های دارویی در تولید واکسن کمک کند.

استفاده از نانوذرات مبتنی بر لیپیدها مزایای قابل توجهی در انتقال دارو، افزایش فراهمی زیستی، کاهش سمیت و امکان تجویز داروهای مستعد ناپایداری را ارائه می‌دهد. درمان‌هایی که از سیستم‌های تحویل نانوذرات سود می‌برند، نیاز به لیپیدهای سفارشی برای ایجاد فرمولاسیون جدید به‌منظور بهینه‌سازی تحویل و رهاسازی بار دارند.

استفان بارت معاون پژوهش، توسعه و تولید در کیمن کمیکال می‌گوید: «شرکت کیمن کمیکال از شیمی‌دانان برای توسعه فناوری نانوذرات لیپیدی استفاده کرده است.»

توسعه یک سیستم تحویل نانوذرات مبتنی بر لیپیدها تا حدی مستلزم ویژگی‌های مورفولوژیکی مانند اندازه ذرات، شکل و جزئیات سطح است. بن شنکر، مدیر بازرگانی نانوایمیجینگ می‌گوید: «شرکت نانوایمیجینگ از سال ۲۰۰۷ خدمات cryoEM را برای تصویربرداری از نانوذرات ویروسی و لیپیدی ارائه می‌دهد و طیف وسیعی از خدمات تعیین مشخصات شامل تجزیه و تحلیل کمی و کیفی را برای کمک به تحویل دارو و پروژه‌های توسعه واکسن ارائه می‌دهد.»

پس از توسعه، این نانوذرات لیپیدی باید برای استفاده بالینی نهایی فرموله شوند. تی‌تی ساینتیفیک فرمولاسیون نانوذرات لیپیدی و همچنین خدمات فرمولاسیون لیپوپلکس را ارائه می‌دهد. گراهام تیلور، رئیس و مدیر ارشد فناوری در تی‌تی ساینتیفیک می‌گوید: «جفت شدن قابلیت‌ها و تخصص سنتز لیپیدهای سفارشی در کیمن کمیکال با تخصص تی‌تی ساینتیفیک به ترجمه سریع دستاورد‌های آزمایشگاهی به رهیافت‌های کلینیکی ژن درمانی کمک می‌کند.»

مایکل پیسانو، از شرکت کیمن می‌گوید: «این همکاری سه‌گانه به مشتریان کیمن یک فناوری تک مرحله‌ای برای توسعه نانوذرات لیپیدی ارائه می‌دهد که می‌توان از آن در بخش‌های مختلف از تحقیق و توسعه گرفته تا فرمولاسیون نهایی محصولات استفاده کنند. ما همیشه خدمات سنتز سفارشی لیپیدهای پیچیده را ارائه کرده‌ایم، اما در حال حاضر این کار با فرمولاسیون و مشخصه‌یابی نانوذرات لیپیدی هماهنگ شده‌ است.»