باتری‌های سرب-اسید تقویت‌شده با گرافن در چین عرضه شد

به تازگی سه شرکت چینی باتری‌های سرب اسید تقویت‌شده با گرافن را روانه بازار کرده‌اند و ادعا می‌کنند که گرافن عملکرد این باتری‌ها را افزایش می‌دهد. در حالی که به سختی می‌توان محتوای دقیق و ترکیب این باتری‌ها را تأیید کرد، اما به‌نظر می‌رسد که گرافن از طریق این محصولات وارد بازار باتری‌ در چین شده است.

اولین شرکت، شرکت باتری تیاننگ (Tianneng battery) است که باتری خود را با عنوان TNEH Series Deep Cycle Black Gold Battery ارائه کرده است. این شرکت می‌گوید که گرافن عمر چرخه شارژ/دشارژ باتری‌ها را افزایش می‌دهد و عملکرد را در دماهای پایین بهبود می‌بخشد. سری TNEH در مقایسه با باتری‌های غیر گرافنی این شرکت، چرخه‌ شارژ/دشارژ ۲۰ درصدی بیشتری را ارائه می دهد. همچنین همین باتری ۵ درصد افزایش ظرفیت را در دماهای پایین ارائه می‌دهد.

شرکت دوم زوپیا پاور (Xupai Power Co) است که یک باتری سرب اسیدی تقویت‌شده با گرافن با نام ۶DZF-22.8 ارائه کرد. متأسفانه اطلاعات بیشتری در مورد این باتری ارائه نشده، اما این شرکت ادعا می‌کند که چگالی بالاتری را در مقایسه با باتری‌های غیر گرافنی خود ارائه می‌کند.

در نهایت، شرکت چائووی پاور( Chaowei Power) است که یک باتری جدید تقویت‌شده با گرافن عرضه کرده است که ۲۰ درصد تراکم انرژی را بهبود می‌بخشد و طول عمر بیشتری دارد (یعنی چرخه‌های شارژ/دشارژ بیشتر). گرافن همچنین به بهبود مقاومت دمای پایین باتری‌های معمولی این شرکت کمک می‌کند. این شرکت می‌گوید که باتری تقویت‌شده با گرافن آن‌ها یک «پیشرفت انقلابی» است.

شرکت چائووی پاور اولین باتری سرب اسید گرافن خود را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرد، اما در آن زمان مشخص نبود که آیا از مواد گرافن واقعی استفاده می‌شود یا خیر. طبق اطلاعات ارائه شده، این شرکت اکنون از مواد گرافنی با کیفیت بالا برای دستیابی به افزایش عملکرد واقعی استفاده می‌کند.