جذب بودجه برای توسعه دارویی که سیستم ایمنی بدن را مجددا برنامه‌ریزی می‌کند

آلرژی به مواد و ترکیبات مختلف، یک مشکل رایج در جامعه است. برای حل این مشکل معمولا از مواد سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌شود. شرکت کور فارماکیوتیکالز با استفاده از نانوذرات، دارویی ساخته که سیستم ایمنی بدن را برای تحمل این ترکیبات از نو برنامه‌ریزی می‌کند.

شرکت کور فارماکیوتیکالز (Cour Pharmaceuticals) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه توسعه نانوذرات اصلاح‌کننده سیستم ایمنی (موسوم به COUR NanoParticles یا CNPs) است که برای برنامه‌ریزی مجدد سیستم ایمنی در درمان اختلالات خودایمنی قابل استفاده است. این شرکت از بسته شدن بودجه ۳۰ میلیون دلاری به رهبری Alpha Wave Ventures خبر داد.

درآمد حاصل از این تامین مالی برای توسعه فناوری پلت‌فرم CNP COUR و پیشبرد دو مطالعه اثبات مفهوم انسانی شرکت در مورد کولانژیت اولیه صفراوی و آلرژی بادام‌زمینی و همچنین برنامه‌های توسعه در میاستنی گراویس و دیابت نوع ۱ استفاده خواهد شد.

علاوه بر اختلالات خودایمنی و آلرژیک، فناوری پلت‌فرم کور فارماکیوتیکالز در ژن درمانی برای القای تحمل ایمنی، با پتانسیل بهبود دوام و امکان تکرار دوز کاربرد دارد.

جان جی. پویسیس، مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت گفت: «زمانی که کور فارماکیوتیکالز شروع به دنبال کردن اولین دور تامین مالی سازمانی کرد، ما بسیار خوش شانس بودیم که سرمایه‌گذار همفکری را در آلفا ویو پیدا کردیم که از فرهنگ مبتنی بر نوآوری و رویکرد حیاتی ماموریت ما برای پذیرش ایده‌های بزرگ در حوزه‌های درمانی حمایت می‌کند. توانایی تأمین مالی در این شرایط آشفته بازار، گواهی واقعی بر توانایی‌های فوق‌العاده تیم ما، فناوری و نتایج کور فارماکیوتیکالز تا به امروز است. در این تزریق مهم سرمایه، ما مشتاقانه منتظر پیشرفت سریع فناوری دارویی خود هستیم که هدف آن برنامه ریزی مجدد سیستم ایمنی برای افرادی است که از اختلالات ایمنی رنج می‌برند.»

کریس دیمیتروپولوس از سرمایه‌گذاران شرکت کور فارماکیوتیکالز گفت: «ما معتقدیم که کور فارماکیوتیکالز در ارائه چندین درمان آنتی‌ژن خاص درجه یک به خوبی در موقعیت پیشرو است. برای تغییر پارادایم در درمان اختلالات خود ایمنی به دور از رویکردهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و حرکت به سمت برنامه‌ریزی مجدد ایمنی واقعی، این شرکت گام‌های موثری را برداشته است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با تیم کور فارماکیوتیکالز برای پیشرفت این فناوری مهم هستیم.»

این دارو به شکلی است که بتواند سیستم ایمنی را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که بیمار بتواند نسبت به ترکیبات آلرژی‌زا تحمل داشته باشد و آن را به ‌عنوان ماده‌ی مهاجم تلقی نکند. سیستم ایمنی معمولاً با شناسایی این نوع مواد به‌عنوان ترکیب خارجی، آن را دفع می‌کند.

شرکت کور فارماکیوتیکالز در حال توسعه درمان‌های ویژه برای برنامه‌ریزی مجدد سیستم ایمنی برای دستیابی به تحمل خاص آنتی‌ژن برای بیماری های ناشی از ایمنی است. پلت فرم نانوذرات اصلاح کننده سیستم ایمنی شرکت کور فارماکیوتیکالز بر درمان علت اصلی بیماری ایمنی تمرکز دارد، بر خلاف رویکردهای سنتی، که تنها با استفاده از سرکوب سیستم ایمنی علائم را به حداقل می‌رسانند.