استفاده از دستاورد یک استارت‌آپ برای ایجاد تحول در میکروال‌ای‌دی‌ها

شرکت آلدیا (Aledia) و استارت‌آپ بلژیکی کاستوم دات (QustomDot) برای توسعه مشترک نمایشگرهای میکرو LED تمام رنگی همکاری می‌کنند.

شرکت آلدیا در نزدیکی گرنوبل، فرانسه، توسعه‌دهنده و سازنده میکرو LED‌های سه‌بعدی برای کاربردهای نمایش بر اساس پلت‌فرم نانوسیم نیترید گالیوم روی سیلیکون با مساحت بزرگ است. کاستوم دات، یکی از شرکت‌های انشعاب‌یافته از دانشگاه گنت مستقر در بلژیک بوده که روی سنتز نقاط کوانتومی، مهندسی سطح و فرمولاسیون جوهر برای نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی متمرکز است. این دو شرکت نیروهای خود را با هم ترکیب کردند تا از تخصص خود استفاده کرده و یک فناوری میکرو LED تمام رنگی را توسعه دهند.

شرکت آلدیا دارای فناوری نانوسیم GaN-on-Si 300 میلی‌متری است که گفته می‌شود تولید مقیاس‌پذیر میکرو ال‌ای‌دی‌ها را هموار می‌کند و امکان تولید میکرو ال‌ای‌دی‌های آبی بسیار کارآمد را برای اولین سری از محصولات رده بالای میکرو LED فراهم می‌کند.

جورجیو آنانیا، مدیرعامل شرکت شرکت آلدیا می‌گوید: «ما چندین سال بر روی ترکیب پلت‌فرم میکرو LED نانوسیم GaN خود با نقاط کوانتومی کار کرده‌ایم و از کیفیت رنگ استثنایی نقاط کوانتومی بهره می‌بریم. با این حال، در گذشته، نقاط کوانتومی اغلب یک عنصر محدودکننده در عملکرد نهایی میکرو ال ای دی بوده است. همراه با جوهرهای نوآورانه کوانتوم دات (QD) کاستوم دات، ما معتقدیم که طیفی از محصولات میکرو LED با عملکرد بالاتر می‌تواند در دسترس باشد.»

کاستوم دات، مستقر در بلژیک از پلتفرم نقاط کوانتومی خود استفاده می‌کند تا آنچه را که ادعا می‌شود همه جانبه‌ترین و قابل اعتمادترین راه‌حل تبدیل رنگ بدون فلزات سنگین در بازار است، فعال کند. کیم دی نولف، مدیرعامل کاستوم دات می‌گوید: «در حالی که فناوری‌های زیادی در این زمینه توسعه می‌یابند، ما معتقدیم که جاه‌طلبی و چشم‌انداز شرکت آلدیا می‌تواند بازار میکرو LED را به مرحله بعدی برساند.»

او می افزاید: «ما دریافتیم که هر دو پلت‌فرم فناوری ما برای این بازار در حال ظهور مناسب هستند. این همکاری مشترک در ابتدا بازار تلویزیون‌های لوکس را هدف قرار می‌دهد و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شوند.»