عرضه روان‌کننده نانویی زنجیر چرخ که دوام زیادی دارد

شرکت سیلکا (Silca) ادعا می‌کند روان‌کننده جدید نانویی این شرکت موسوم به Hot Wax X می‌تواند ۱۲ وات صرفه جویی برای دوچرخه‌سوار در پی داشته و ۸۰۰ کیلومتر دوام را برای دوچرخه به دنبال داشته باشد.

سیلکا، تولیدکننده لوازم جانبی دوچرخه، یک روان‌کننده زنجیر مبتنی بر گرافن، Hot Wax X را عرضه کرده است. سیلکا ادعا می‌کند که  این روان‌کننده تقریباً ۰٫۵ وات سریع‌تر از روان‌کننده پیشین این شرکت حرکت کرده و این کار می‌تواند عمر زنجیر را افزایش دهد و آن را به ۳۰،۰۰۰ کیلومتر برساند. این روان‌کننده جدید با قیمت بسیار بالا ۲۲۰ پوند در هر ظرف ۳۰۰ گرمی عرضه می‌شود.

سیلکا پیش از این از یک موم گرم به‌عنوان روان‌کننده استفاده می‌کرد که شهرت سریع‌ترین روان‌کننده در جهان را به دست آورده بود. اکنون، Silca Nanene (شرکت ورسارین، که صاحب نام تجاری Nanene است)، به یک نوع تجاری از گرافن دست پیدا کرده تا با آن محصول خود را بیشتر بهبود بخشد.

سیلکا با استفاده از Nanene به عنوان ماده اصلی خود، ادعا می‌کند که Hot Wax X می‌تواند ۱۲ وات صرفه‌جویی انرژی برای  ورزشکار به ارمغان آورد.

بسیاری از روان‌کننده‌های با کیفیت بالا نیاز به استفاده منظم دارند. گفته می‌شود که Hot Wax X بعد از یک بار استفاده، تا ۸۰۰ کیلومتر دوام می‌آورد.