قرارداری برای تولید و توزیع گرافن در کانادا

یک شرکت کانادایی قصد دارد لیسانس تولید انبوه گرافن شرکت گرافینا را برای تأسیس کارخانه‌ای در این کشور به دست آورد. در حال حاضر قراردادی میان این دو شرکت برای توزیع گرافن شرکت گرافینا در کانادا امضاء شده است.

شرکت سینت‌جین‌کربن (Saint Jean Carbon) اعلام کرد که قراردادی با شرکت گرافینا (Graphenea) به امضاء رسانده که بر اساس آن توزیع محصولات گرافنی این شرکت اسپانیایی را در کانادا به عهده خواهد گرفت. گرافینا که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان گرافن در اروپا قلمداد می‌شود که محصولات خود را به صورت ویفر، سوسپانسیون و زیرلایه در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.
هدف سینت‌جین کربن از همکاری با گرافنیا، توسعه همکاری با بخش‌های فعال در حوزه گرافیت و کربن است. مسئولان این شرکت معتقداند که کاربردهای گرافن می‌تواند تأثیر به سزایی روی محصولات و فرآیندهای صنعتی داشته باشد. در حال حاضر محققان مختلفی از سراسر جهان روی کاربردهای مختلف گرافن از ذخیره‌سازی و تولید انرژی گرفته تا حسگرهای بیوالکتریک کار می‌کنند.
یکی از چالش‌های اصلی در مسیر استفاده از گرافن، تولید صنعتی و انبوه این ماده است. در این بخش، شرکت گرافینا موفق به حل مشکلات تولید انبوه گرافن شده است. در این بین، سینت‌جین‌کربن به دنبال گسترش فرصت‌ها در این حوزه است. در قدم اول این شرکت قصد دارد با گرافینا برای تأسیس کارخانه‌ای در کانادا مذاکره کند. برای این کار با متخصصان این حوزه تماس گرفته شد و موضوع تولید انبوه و اقتصادی گرافن در کانادا مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت قصد دارد تا لیسانس تولید گرافن را در مقیاس صنعتی به دست آورد.
پاول اوجیلوی، مدیرعامل سینت‌جین کربن، می‌گوید: «ما معتقدیم که تلاش‌های ما برای تولید گرافن می‌تواند دامنه فعالیت شرکت سینت‌جین کربن را بهبود دهد. در این مسیر ما نه تنها باید لیسانس تولید گرافن در کانادا را به دست آوریم بلکه باید به دنبال شرکائی برای سرمایه‌گذاری در این بخش باشیم.»
جین‌سنت یک شرکت کانادایی در حوزه استخراج گرافیت است. گرافینا نیز در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده و در سال ۲۰۱۳ با جذب سرمایه مالی موفق به افزایش ظرفیت تولید خود شد. این شرکت با ۱۱ کارمند، به ۴۰ کشور مختلف دنیا محصول صادر می‌کند.