دریافت بودجه برای توسعه فناوری چاپ سه بعدی قطعات الکترونیکی

شرکت نانودیمنشن با همکاری شرکت هاریس قصد دارد روی توسعه فناوری چاپ سه بعدی قطعات الکترونیکی کار کند. این شرکت موفق به دریافت بودجه ۸۷ هزار دلاری برای انجام این پروژه شده است.

نانودیمنشن (NanoDimension) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه الکترونیک چاپ سه  بعدی و نانوجوهر است. این شرکت اخیراً موفق به دریافت حمایت مالی برای توسعه این فناوری شده است. این حمایت مالی قرار است برای انجام پروژه‌ای هزینه شود که در آن با استفاده از چاپ سه بعدی، قطعات الکترونیکی ساخته می‌شود.
کل بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه در حدود ۸۷ هزار دلار است که بعد از به ثمر نشستن پروژه و امکان تجاری‌سازی آن، این شرکت حق امتیاز استفاده از این فناوری را خواهد داشت.
این پروژه با همکاری شرکت هاریس (Harris) انجام می‌شود. این دو شرکت قرار است برای اولین بار روی ساخت قطعات الکترونیکی سه بعدی دو طرفه به صورت سه بعدی با استفاده از چاپگر کار کنند. ادواتی نظیر مدار را می‌توان با این فناوری تولید کرد بنابراین ابعاد، وزن، هزینه و انرژی مصرفی برای تولید این ساختارها کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. RFهای ساخته شده با این روش از توانمندی بالایی برخوردار بوده و نیاز به آرایش دستی ندارند و از ساختار کاملاً یکنواختی برخوردار هستند.
هاریس یک شرکت نوآور است که در سه بخش سامانه‌های مخابراتی، سیستم‌های هوشمند فضایی و سامانه‌های الکترونیکی فعالیت دارد. این شرکت در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مشتری داشته و درآمد سالانه آن تقریباً ۶ میلیارد دلار است.
نانودیمنشن شرکتی پیشرو در حوزه مواد افزودنی و چاپ سه  بعدی است که اقدام به تولید و عرضه مواد و تجهیزات در این حوزه می‌کند. این شرکت به دنبال استفاده از فناوری‌های چاپ سه بعدی است تا نیاز رو به رشد در بخش ادوات الکترونیکی را پاسخ دهد. در حال حاضر ساخت بسیاری از قطعات الکترونیکی مبتنی بر روش‌های پیچیده است. تقاضا در بخش بوردهای مدار چاپی که قلب ادوات الکترونیکی محسوب می‌شوند رو به افزایش است. در بسیاری از صنایع از قبیل ادوات پزشکی، دفاعی، هوافضا، خودروسازی و اینترنت اشیاء این بوردها مورد استفاده قرار می‌گیرند.