تجهیز آزمایشگاه بخش خصوصی برای ارائه خدمات در حوزه فناوری‌ نانو

یک شرکت خصوصی که در حوزه خدمات آزمایشگاهی فعالیت دارد، اقدام به سرمایه‌گذاری برای تجهیز بیشتر آزمایشگاه خود کرده است. بخش میکروسکوپی این آزمایشگاه، بزرگترین آزمایشگاه پیشرفته مستقل در جهان است.

نانولب تکنولوژیز (Nanolab Technologies) یک آزمایشگاه خدمات آنالیزی در سیلیکون ولی است. این شرکت اخیراً سرمایه‌گذاری جدیدی روی تجهیزات آنالیزی خود انجام داده و بخش میکروسکوپی خود را تقویت کرده است، به طوری که به‌عنوان بزرگترین آزمایشگاه میکروسکوپی پیشرفته مستقل در جهان تبدیل شده است.
جان تراب، مدیرعامل این آزمایشگاه، می‌گوید: «این سرمایه‌گذاری گامی بلند برای ما به حساب می‌آید . زیرساخت جدید موجب می‌شود تا ظرفیت ما در بخش میکروسکوپ با قدرت تفکیک بالا بهبود یابد و ما بتوانیم خدمات بهتری به مشتریان خود در صنایع تولید پیشرفته، پیل خورشیدی و نیمه‌هادی ارائه کنیم. هیچ آزمایشگاه خصوصی دیگری نمی‌تواند خدماتی نظیر آزمایشگاه ما را ارائه کند.»
در حال حاضر تجهیزاتی نظیر میکروسکوپ الکترونی عبوری، میکروسکوپ الکترونی روبشی، FIB دو پرتویی و دستگاه لایه‌نشانی اتمی در این آزمایشگاه وجود دارد.
این شرکت با این سرمایه‌گذاری تلاش کرده تا ابزارهای خود را بهینه‌سازی کرده و براساس نیاز مشتریان، ظرفیت و توان خدماتی خود را بهبود دهد.
تراب می‌گوید: «وجود تجهیزات آنالیزی تنها یک بخش ماجراست، بخش دیگر نیروی انسانی کارآمد ماست؛ مهندسان و دانشمندانی که تجربه زیادی در حوزه علم مواد دارند. این نیروی انسانی دیدگاه‌های ارزشمندی برای مشتریان ما به ارمغان می‌آورند و امکان ارائه روش‌های جدید و ارزان برای آنالیز و خدمات آزمایشگاهی را دارند.»
آزمایشگاه نانولب طیف وسیعی از خدمات آزمایشگاهی را در بخش‌های مختلف از میکروسکوپی پیشرفته گرفته تا آنالیز خطای الکتریکی، آنالیز مواد، ویرایش با FIB و آنالیز نقص‌های مواد نیمه‌هادی، ادوات خورشیدی، LED، MEMS و دیگر تجهیزات ارائه می‌دهد.
نانولب یک شرکت خصوصی با فضایی در حدود ۱۵ هزار متر مربع است که با استفاده از این فضا، ادوات و تجهیزات میکروسکوپی پیشرفته خود را به کار گرفته و نیاز شرکت‌های موجود در سیلیکون ولی را پوشش می‌دهد .