توسعه صنعتی نانوذرات پلیمری پیچیده برای استفاده در رهایش دارو

ایوونیک (Evonik) یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده محصولات دارویی است که به تازگی از تقویت پلتفرم رهایش دارویی خود خبر داده است. این شرکت با استفاده از بلاک کوپلیمر PLA-PEG di-block و یک سیستم فرمولاسیون نانوذرات که با کمک فناوری فراصوت کار می‌کند، گام بلندی را در مسیر توسعه پلتفرم خود برداشته است.

این کوپلیمرها (RESOMER RP d) به‌صورت ویژه برای تشکیل نانوذرات مناسب هستند و می‌توانند در طیف گسترده‌ای از کاربردهای تحویل داروهای تزریقی از جمله محصولات دارویی کنترل شده و پایدار استفاده شوند. فراصوت نانویی، یک فرآیند جدید است که توسط ایوونیک برای غلبه بر چالش‌های فرآیند تولید نانوذرات برای تحویل دارو استفاده می‌شود. در این فناوری پلیمرهای RESOMER RP d به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نانوپزشکی یک جعبه ابزار برای رفع نیازهای مربوط به افزایش اثرات درمانی داروها ارائه می‌دهد و شامل نانوذرات پلیمری، لیپوزوم‌ها، نانوذرات لیپیدی، میسل‌ها، نانو امولسیون، نانولوله‌ها و نانوالیاف است. از نانوپزشکی می‌توان برای غلبه بر موانع مختلف مانند محلول‌سازی دارو، هدف قرار دادن API، محافظت از APIها از تخریب و حمل و نقل API در موانع بیولوژیکی استفاده کرد. این فناوری بر اساس تجربه شرکت ایوونیک در فرمولاسیون میکروذرات پلیمری، لیپوزوم‌ها، نانوذرات لیپیدی و میسل ساخته شده است.

این فناوری جدید دی‌کوپلیمر پلی‌اتیلن گلیکول و پلی‌لاکتیدرا می‌تواند برای مصارف رهایش کنترل شده استفاده کند چرا که این ذرات دارای وزن مولکولی مختلف هستند. با تنظیم وزن مولکولی MPEG (Methoxy-PEG) و بلوک‌های PLA، ویژگی‌های تحریک شوندگی و خواص فرمولاسیون آنها قابل تغییر است. مانند همه پلیمرهای RESOMER، امکان سفارشی‌سازی این ذرات نظیر انتخاب مونومر، وزن مولکولی و کسر وزنی امکان‌پذیر است.