آرا کاوش پژوه: بیش از ۹۵ دستگاه به بخش دانشگاهی و صنعتی عرضه کرده‌ایم

مهدی سدیدیان، مدیر فروش محصولات دانش‌بنیان شرکت آرا کاوش پژوه از فروش محصولات این شرکت به بیش از ۹۵ شرکت و مرکز تحقیقات دانشگاهی خبر داد. دستگاه کوانتومتر و اسپکترومتر از جمله تجهیزات مهم این شرکت‌ هستند که در نمایشگاه فناوری‌نانو برای نمایش به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

به گفته ایشان دستگاه‌های این شرکت در داخل کشور طراحی و تولید شده و بخش‌های مهمی نظیر نرم‌افزار، های‌ولتاژ و اپتیک توسط محققان این شرکت طراحی شده است. سدیدیان قیمت پایین و کیفیت بالا را از جمله مزیت‌های این دستگاه‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی عنوان کرد و گفت: «بیش از ۵۰ دستگاه از محصولات ما توسط گروه‌هایی خریداری شده که پیش از این تجهیزات خارجی داشتند اما به دلیل دسترسی محدود به خدمات پس از فروش، به سمت محصولات ایرانی متمایل شده‌اند. یکی از مزیت‌های اصلی محصولات ما، خدمات پس از فروش سریع است به طوری که حتی در دورترین نقاط ایران، خواب دستگاه بعد از خراب شدن در حد دو یا سه روز است این درحالی است که برای نمونه‌های خارجی چندین ماه دستگاه بدون استفاده می‌ماند تا بتوان آن را تعمیر کرد.»

وی افزود: « تجهیزات ما در یکی از مراکز معتبر مورد ارزیابی قرار گرفته و دقت آن تایید شده و گواهی مربوط به آن نیز دریافت شده است. همچنین مجموعه ما موفق به دریافت استاندارد ۱۷۰۲۵ شده است.»

دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه نوشیروانی، دانشگاه الزهرا، شرکت کاربرد شیمی تجهیز از جمله مشتریان دستگاه اسپکترومتر آرا کاوش پژوه است.

شرکت پیمان پروفیل آسیا،  فورج فلزات رنگین پارسیان، شمس قائم، مه‌سان پروفیل، قطعه‌سازان قائم، صنایع ریخته‌گری خالدی، آرمان اندیشه فولاد، حدید روان، و پایا آلیاژ گداز از جمله مصرف‌کنندگان دستگاه کوانتومتر شرکت آرا کاوش پژوه هستند.