پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشکده مشترک فناوری نانو و بیو بین ایران و پاکستان

پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشکده مشترک فناوری نانو و بیو بین ایران و پاکستان

در نشست مشترکی که در ستاد توسعه فناوری‌نانو برگزار شد، پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشکده مشترک فناوری نانو و بیو بین ایران و پاکستان توسط رئیس دانشگاه لاهور پاکستان مطرح شد.

روز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ستاد توسعه فناوری‌نانو و میکرو میزبان رئیس دانشگاه لاهور پاکستان بود. در این جلسه که با حضور اویس رئوف، رئیس دانشگاه لاهور، حمید امیدوار، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی، ابوالحسن ایمانی، استادیار پژوهشگاه مواد و انرژی، محمد باقری مطلق، مدیر امور بین‌الملل ستاد نانو و افشین رمضی، کارشناس بخش روابط بین‌الملل ستاد برگزار شد طرفین به بحث پیرامون همکاری مشترک میان ستاد نانو و طرف پاکستانی پرداختند.

در این جلسه، پس از معارفه، آقای باقری مطلق، مدیر امور بین الملل ستاد نانو، به ارائه آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای ایران در حوزه فناوری نانو با تمرکز بر فعالیت‌های آموزشی و همکاری علمی مشترک پرداخت و آقای رمضی نیز بخش مربوط به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت TOTرا ارائه کرد. در ادامه آقای اویس رئوف، رئیس دانشگاه لاهور پاکستان، ابراز علاقه خود را مبنی بر تاسیس مرکز فناوری نانو در دانشگاه لاهور را اعلام کرد.

در بخش بعدی جلسه، پیشنهاد انجام تحقیقات مشترک، همکاری در حوزه انتشار مقالات علمی مشترک در مجلات معتبر ایرانی، برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و همچنین کنفرانس‌های علمی مشترک از سوی طرف ایرانی مطرح شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک از طرف آقای باقری مطلق مطرح و با استقبال آقای رئوف همراه شد.آقای باقری مطلق از طرف پاکستانی جهت حضور در نمایشگاه نانو ۱۴۰۳ دعوت کردند که این مورد نیز مورد استقبال طرف پاکستانی قرار گرفت.

در انتها بازدید از محصولات نانویی ساخت ایران مستقر در ساختمان ستاد نانو با توضیحات آقای باقری مطلق صورت گرفت.

شایان ذکر است همکاری در حوزه نانو داروها  از طرف پاکستانی به عنوان حوزه‌های دارای اولویت همکاری ذکر شد.