انتشارگزارش فناوری‌نانوی ایمن در محیط کاری

موسسه ملی سلامت و ایمنی حرفه‌ای ایالات متحده آمریکا، چندین منبع اینترنتی حاوی پیشنهادات و نتایج تحقیقاتی مربوط به الزامات ایمنی و سلامت فناوری‌نانو را به روز کرده و آنها را ارتقا داده است.

موسسه ملی سلامت و ایمنی حرفه‌ای ایالات متحده آمریکا (NIOSH)، چندین منبع اینترنتی حاوی پیشنهادات و نتایج تحقیقاتی مربوط به الزامات ایمنی و سلامت فناوری‌نانو را به روز کرده و آنها را ارتقا داده است.

این منابع به روز شده، آخرین اطلاعات علمی موجود از مطالعات NIOSH ، برای کمک به تعیین اینکه آیا نانومواد برای در ایجاد بیماری‌ها یا صدمات حرفه‌ای دارای خطر هستند یا نه، را تشریح می‌کند. این ارتقا به شرکا و ذینفعان کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نظر خود را سریع‌تر و آسان‌تر پیدا کنند. مجموعه اطلاعات علمی راجع به الزامات سلامت و ایمنی فناوری‌نانو، طی ۵ سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

NIOSH بیش از ۵ سال است که تحقیقات گسترده‌ای در زمینه فناوری‌نانو انجام می‌دهد و در این رابطه با ذینفعان و سازمان‌های مختلفی همکاری کرده است.

«پیش به سوی فناوری‌نانوی ایمن در محیط کاری»، آخرین ویرایش گزارش این سازمان در حوزه فناوری‌نانو است که در سال ۲۰۱۰ منتشر خواهد شد. این گزارش اصلاح شده حاوی اطلاعاتی راجع به ۴۳ پروژه اجرا شده توسط دانشمندان NIOSH برای بررسی حوزه‌های کلیدی اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی ریسک، و اطلاعات پروژه‌های خارجی حمایت شده توسط این سازمان، است.

همچنین این گزارش همکاری NIOSH با سازمان‌های استاندارد آمریکا و سایر کشورها را نیز پوشش داده است.