ارائه نوک و هیتر برای دستگاه نانودندانه‌ساز

شرکت کیسایت تکنولوژیز اقدام به ارائه نوک و هیتر جدیدی برای دستگاه نانودندانه‌ساز خود کرده است. این ابزارها می‌توانند شرایط را برای مشخصه‌یابی و دندانه‌سازی در دماهای مختلف تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد فراهم کنند.

شرکت کیسایت تکنولوژیز (Keysight Technologies) اعلام کرد که نوک و هیتر برای محصول نانودندانه‌ساز خود موسوم به G200 را به بازار عرضه کرده است که می‌تواند با استفاده از لیزر توان بالای دیودی خود، اقدام به گرم کردن نمونه و نوک دندانه‌ساز کند.
این نوک و هیتر دارای مزایای مختلفی هستند که از آن جمله می‌توان به توانایی اندازه‌گیری خواص نانومکانیکی در دماهای کنترل شده با دقت بالا اشاره کرد. همچنین این سامانه می‌تواند نمونه را در شرایط دمایی دینامیک بالا مورد مطالعه قرار دهد. برای اطمینان از نتایج داده‌ها، این سامانه مقدار تحرک ایجاد شده توسط گرمایش را به حداقل می‌رساند.
این دستگاه قادر است تا با استفاده از گازهای مختلف نمونه را پالایش کند؛ با این کار نمونه از اکسیداسیون و آلودگی‌های مختلف دور میماند.
این نوک جدید و گرم‌کن نمونه قادر است تا دمای ۵۰۰ درجه سانتیگراد گرمایش ایجاد کرده که دقت آن ۰٫۱ سانتیگراد است. مزیت دیگر این فناوری، سرعت بالای گرمایش و سرمایش فرآیند است. بسته به دما، نرخ تغییر دما می‌تواند از ۲۰ کلوین در ثانیه عبور کند. این قابلیت به دانشمندان و مهندسان کمک می‌کند تا فرصت‌های تازه‌ای در آزمایش مواد به دست آورند.
نوک دندانه‌ساز کیسایت قطعه‌ای اساسی در این سامانه جدید است که مانع از اختلال در دمای زیرلایه طی فرآیند اندازه‌گیری می‌شود. این پایداری برای کار روی مواد با هدایت گرمایی کم حیاتی است. همچنین این ویژگی در موادی که خواص مکانیکی آنها به شدت متاثر از دماست، بسیار تاثیرگذار است. قرار دادن نوک و نمونه در یک دمای مشخص به محققان اجازه می‌دهد تا سفتی نمونه را با دقت بالا مورد آزمایش قرار دهند.
زمانی که نیاز به دقت دمایی بالا است، نظیر کاربردهای نانودندانه‌گذاری روی نمونه‌های پلیمری ضخیم، کاربر می‌تواند از ترموکوپل برای سطح نمونه استفاده کند.
کیسایت تکنولوژیز یکی از شرکت‌های ارائه دهنده فناوری در بخش اندازه‌گیری است که هم برای بخش دانشگاهی و هم صنعت محصولاتی تولید می‌کند.