بودجه‌ای برای پژوهش روی محاسبات کوانتومی، نقاط کوانتومی و لایه‌ نازک

بنیاد ملی علوم بودجه ۱۵٫۶ میلیون دلاری به دانشگاه واشنگتون برای پژوهش روی محاسبات کوانتومی، نقاط کوانتومی و لایه‌ نازک اختصاص داده است.

بنیاد ملی علوم مبلغ ۱۵٫۶ میلیون دلار بودجه برای مرکز مهندسی مولکولی در دانشگاه واشنگتون اختصاص داده است. قرار است این مرکز روی حوزه‌های مختلفی نظیر انرژی پاک، محاسبات کوانتومی و الکترونیک پیشرفته مبتنی بر نور کار کند.
این بودجه برای این مرکز به مدت ۶ سال هزینه می‌شود و اعضای ۱۵ دانشکده مختلف را به گرد‌هم آورده تا روی پروژه‌های اولویت‌دار این مرکز کار کنند. اولین هدف این مرکز، کار روی نانوبلورها، نقاط کوانتومی و لایه‌های نازک است. از این فناوری‌ها برای تولید پنجره‌های خورشیدی استفاده می‌شود؛ پنجره‌هایی که می‌توانند پیل‌های فتوولتائیک را بهبود داده و برای تولید انرژی پاک استفاده شوند.
دانیل گیملاین، از مدیران این مرکز می‌گوید: «ما نانوبلورها رو نیمه‌هادی‌های بسیار نازک را انتخاب کردیم؛ چرا که این دو حوزه می‌تواند تأثیر شگرفی روی یافته‌های حوزه علم مواد داشته باشند. این حوزه‌ها می‌توانند به منجر به نوآوری در صنایع در حال رشد شوند. صنایعی نظیر محاسبات کوانتومی و انرژی پاک، میزبان این فناوری‌ها هستند.»
این بودجه برای انجام پروژه‌های تحقیقات با پتانسیل تأثیرگذاری بالا هزینه خواهد شد. همچنین بخشی از این بودجه صرف آموزش می‌شود. از اهداف دیگر این بودجه حمایتی بنیاد ملی علوم می‌توان به ایجاد فرصت‌های تحقیقاتی و آموزشی جدید در دانشگاه واشنگتون اشاره کرد که در نهایت منجر به گسترش خروجی‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف می‌شود.
مسئولان دانشگاه واشنگتون معقداند که این مرکز می‌تواند برای بهره‌برداری از فضاهای آموزشی و تحقیقاتی فعلی برای توسعه در حوزه‌های مهندسی مولکولی استفاده شود. مؤسسه انرژی پاک و مؤسسه علم و مهندسی مولکولی در این مرکز دارای دفتری هستند تا دسترسی به تجهیزات آموزشی و تحقیقاتی را تسهیل کنند.