سرمایه‌گذاری بوئینگ روی آلیاژ آلومینیوم حاوی نانوذرات

شرکت گاما آلویز (Gamma Alloys) با دریافت حمایت مالی از بوئینگ به دبنال ساخت آلیاژ آلومینیوم تقویت شده با نانوذرات است. این آلیاژ قرار است در بدنه هواپیماهای بوئینگ مورد استفاده قرار گیرد.

بوئینگ اخیراً روی شرکت گاما آلویز (Gamma Alloys) سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت به دنبال ارائه نسل جدیدی از آلیاژ‌های آلومینیوم است؛ آلیاژی که ممکن است روزی در ساخت هواپیماهای بوئینگ مورد استفاده قرار گیرد.
شرکت هورایزون ایکس (HorizonX) وابسته به بوئینگ اعلام کرد که سرمایه‌گذاری روی ساخت این آلیاژ انجام داده است تا مواد پیشرفته جدیدی برای استفاده در بخش ساخت هواپیما ارائه شود.
گاما آلویز در سال ۲۰۰۸ تأسیس شده و دفتر آن در شهر والنسیای ایالت کالیفرنیاست. این شرکت به دنبال توسعه نوعی نانوذرات آلومینا است تا از آن برای تقویت آلومینیوم استفاده نماید. بوئینگ می‌گوید که این آلیاژ موجب افزایش استحکام بدنه شده و مقاومت در برابر خستگی را افزایش می‌دهد. همچنین شرکت بوئینگ اعلام کرده که این فناوری جدید موجب افزایش استحکام در آلیاژ می‌شود، به ‌طوری که در محدوده دماهای مختلف بالاتری را نسبت به مواد رایج از خود نشان می‌دهد.
این آلیاژ تقویت شده با نانوذرات می‌تواند کاربردهای وسیعی در حوزه خودروسازی و هوافضا داشته باشد. استیو نورلوند از مدیران شرکت هورایزون ایکس بوئینگ می‌گوید: «ویژگی‌هایی نظیر دوام، استحکام و مقاومت در برابر خستگی در مواد تولید شده توسط شرکت گاما آلویز می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای برای کاهش وزن محصولات ما فراهم کند. این فناوری در حوزه‌هایی نظیر خودروسازی، انرژی و هوافضا قابل استفاده است.»
مارک سومر، مدیرعامل شرکت گاما آلویز، می‌گوید: «همکاری با بوئینگ فرصت‌های تازه‌ای ایجاد می‌کند. بودجه و حمایت مالی این شرکت به ما کمک می‌کند تا این فناوری را برای استفاده در حوزه هوافضا آماده کنیم.»
شرکت گاما آلویز در حال حاضر ۱۰ کارمند دارد و در حال رشد و توسعه است. میزان حمایت مالی بوئینگ از این شرکت هنوز فاش نشده است.
چندی پیش شرکت بوئینگ با استفاده از چاپ سه بعدی موفق به تولید نوعی آلیاژ آلومینیوم با استفاده از نانوذرات شده بود. مزیت این روش حذف ترک از محصول تولید شده است.