کاهش ۵۰ درصدی طول زمان درمان با ایمپلنت‌های دارای پوشش نانویی

شرکت تارا پوشش ایمپلنت‌هایی با پوشش نانویی تولید می‌کند که به دلیل تسریع استخوان‌سازی می‌تواند طول زمان درمان را ۵۰ درصد کاهش دهند.

شرکت تارا پوشش محصولات مختلفی در حوزه پزشکی و صنایعی نظیر نفت و گاز به بازار عرضه کرده است. محمدرضا نادری، مدیرعامل شرکت تاراپوشش می‌گوید: «ما به صورت کلی در دو بخش پزشکی و غیرپزشکی نانومحصول به بازار عرضه کرده‌ایم. در بخش پزشکی ایمپلنت‌های ستون فقرات تولید کرده و روی آن‌ها از نانوپوشش استفاده می‌کنیم. این نانوپوشش موجب تسریع استخوان‌سازی در ستون فقرات می‌شود چرا که حضور نانوساختارهای هیدروکسی آپاتیت موجب فعال شدن سطح می‌شود. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این نانوپوشش موجب نصف شدن زمان بهبود می‌شود. در آزمون بالینی که اخیرا انجام شده، استفاده از این ایمپلنت‌های ستون فقرات در خرگوش موجب کاهش ۵۰ درصدی در زمان بهبود شده است. البته این نانوپوشش قابل استفاده در ایمپلنت‌های دندانی نیز است.»

مهندس نادری می‌افزاید: «کار ما فقط محدود به ایمپلنت نیست و ما محلول‌های پوشش‌دهی نیز تولید و به فروش می‌رسانیم. مشتریان ما شرکت‌های تولیدکننده ایمپلنت هستند.»

نادری درباره فعالیت‌های این شرکت در بخش غیرپزشکی می‌گوید: «در صنعت، پوشش‌های PEO را داریم، پوشش‌هایی که از جنس سرامیک بوده و روی سطح فلزات سبک نظیر آلومینیم قرار می‌گیرد. با استفاده از این نانوپوشش خواصی نظیر مقاومت به خوردگی و سایش افزایش یافته و چسبندگی بهبود می‌یابد. این پوشش‌ها از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیز هستند و صنایع بالادستی یکی از مشتریان اصلی ما در این حوزه هستند.»

مدیرعامل شرکت تاراپوشش از محصول دیگری به نام آلفا پوشش نام می‌برد محصولی که ضخامت نانویی داشته و روی سطح مواد مختلفی قرار می‌گیرد تا مقاومت به حرارت را در آن‌ها افزایش دهد. این نانوپوشش‌ها برای استفاده در مبدل‌های حرارتی مناسب هستند. نادری از اجرای پایلوت این محصول در پژوهشکده پتروشیمی بوشهر نام برد.

شرکت نانو تارا پوشش با تکیه بر دو دهه دانش و تجربه مدیران و کارشناسان خود در سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد. این شرکت به منظور ارائه خدمات در حوزه وسیعی از روش‌های پوشش‌دهی و نیز راه‌اندازی خطوط تولید و تامین مواد اولیه در حال فعالیت است. رویکرد کلان در این مجموعه به سوی تولید دانش فنی و ارتقا فناوری بومی و ارائه هرچه با کیفیت‌تر خدمات است. بدنه مدیریتی شرکت تاراپوشش مصمم است تا از دانش و تجربه محققان و مهندسان و دانشگاهیان بهره گیرد و از نوآوران و نخبگان حمایت لازم را به‌عمل آورد. حوزه فعالیت شرکت تارا پوشش شامل صنایع مهندسی، مهندسی پزشکی، متالورژی، نساجی، صنایع نفت و گاز و غیره است.

شرکت تاراپوشش در اولین حضور خود در نمایشگاه فناوری نانو، در سالن خلیج‌فارس – طبقه اول غرفه شماره ۱۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.