محصولات نانو برای جعبه کمک‌های اولیه

محصولات نانو برای جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه معمولا حاوی ابزار و وسایلی است که می‌تواند در شرایط بحرانی برای کمک به افراد آسیب‌دیده استفاده شود. محصولات نانو نظیر اسپری ضدعفونی‌کننده زخم، باندهای پانسمان آنتی‌باکتریال و پدجاذب خون می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای استفاده در جعبه کمک‌های اولیه باشند.

جعبه کمک‌های اولیه برای استفاده در منزل، سفر و محیط‌های اداری بسیار ضروری است. شرکت‌های تولیدکننده محصولات نانو، گزینه‌های مناسبی برای جعبه کمک‌های اولیه ارائه می‌دهند.

شرکت کیتوتک (کیفیت تولید تکاپو) سیلوسپت ضدعفونی کننده زخم را برای استفاده در جعبه کمک‌های اولیه ارائه می‌دهد. این اسپری حاوی نانوذرات نقره بوده که با استفاده از آن می‌توان بیش از ۶۵۰ نوع باکتری را از بین برد. سیلوسپت ضدعفونی کننده زخم شرکت کیتوتک بی‌بو و عاری از الکل است و حساسیت‌های معمول ناشی از الکل روی پوست را ندارد. این شرکت علاوه بر این محصول، بسته‌ ویژه‌ای شامل سیلوسپت سوختگی، بندآورنده خونریزی و چند محصول دیگر را برای استفاده در جعبه کمک‌های اولیه ارائه می‌دهد. می‌توان فوم‌های ضدعفونی‌کننده دست این شرکت را نیز در جعبه کمک‌های اولیه قرار داد تا در شرایطی که به دلیل فقدان مواد شوینده نیاز به شستشو دست بود از این محصول استفاده کرد.

شرکت داروسازی عماد، باند پانسمان آنتی‌باکتریال (آجی‌کت) را برای جعبه کمک‌های اولیه پیشنهاد می‌دهد. این محصول حاوی نانوذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال بوده که فرایند بهبود زخم‌های آلوده به عفونت‌های باکتریایی را تسریع می‌کند. این باند به دلیل خاصیت آنتی‌باکتریالی قوی نانوذرات نقره به منظور کنترل عفونت در محل سوختگی و زخم کاربرد دارد و با آزادسازی آهسته یون نقره اثرات ضدمیکروبی و ضدالتهابی خود را اعمال می‌کند. این باند برای سوختگی‌های حاد، زخم‌های دیابتی، زخم بستر و زخم‌های مزمن قابل استفاده است.

شرکت طلیعه طب توحید پد جاذب خون و آب حاوی نانو دندریمر را برای جعبه کمک‌های اولیه پیشنهاد می‌دهد. پد پنبه‌ای حاوی درختسان (دندریمر) PAMAM به منظور افزایش جذب خون استفاده می‌شود. دندریمرها دسـته‌ای از پلیمرهای پـرشاخه بوده که دارای تعداد زیادی گروه جانبـی هستند. پلی‌پـروپیلن ایمین و پلـی‌آمیدوآمین دو دندریمر پرکاربرد هستند که دارای گروه انتهایی آمین هستند. این دندریمرها در محیط اسیدی پروتون جذب کرده و بدین ترتیب، خواصی نظیر ضدمیکروبی را از خود نشان می‌دهند. با استفاده از این مولکول‌ها، خاصیت جذب پدهای پزشکی، متشکل از گازهای استریل، پنبه‌ها و باندها افزایش یافته و خاصیت آنتی‌باکتریال را به همراه دارد. پدهای پنبه‌ای تولیدی شرکت طلیعه طب توحید با به‌کارگیری این مولکول‌ها، بازده بالاتری در جذب خون را فراهم کرده است.