آغاز فراخوان دریافت طرح‌های نوآورانه نانویی در سال ۱۴۰۱

ستاد توسعه فناوری نانو، در راستای گسترش تفکر کارآفرینی در کشور، حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای نانویی و درآمدزایی از آن‌ها، از فناوران و شرکت‌های فعال در این حوزه که به نمونه اولیه دست یافته و تصمیم برای تجاری‌سازی آن دارند، دعوت می‌کند تا از یکم خردادماه الی سی‌ویکم این ماه، در فراخوان جدید برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو ثبت طرح نمایند.

در سال‌های اخیر فناوری نانو تحولات قابل توجهی در صنایع ایجاد کرده و سهم بزرگی از بازارهای مختلف در اختیار این فناوری قرار گرفته است. به عنوان مثال بازار ۶٫۳ میلیارد دلاری البسه نانویی، ۵٫۳ میلیارد دلاری باتری‌های نانویی، ۷ میلیارد دلاری نانولوله‌های کربنی در سال ۲۰۲۱ میلادی و همچنین پتانسیل‌ بالای این فناوری در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، بسته‌بندی (پیش‌بینی بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری برای سال ۲۰۲۷)، صنایع غذایی (پیش‌بینی بازار ۱۸۸ میلیارد دلاری برای سال ۲۰۲۵) و …، تنها نمونه‌هایی از فرصت‌های قابل توجه برای استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه می‌باشد. در همین راستا، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو هم در قالب برنامه نانومچ، اقدام به حمایت از فناوران و شرکت‌های نانویی نموده تا با ورود به مرحله تجاری‌سازی، بتوانند بخشی از بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار خود بگیرند.

برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو که بیشتر با عنوان نانومچ (NanoMatch) شناخته‌ می‌شود، در طول سال در قالب فراخوان‌های مختلف اقدام به جذب طرح‌های فناوران نموده و آن‌ها را از منظر معیارهای مختلف فنی، نو بودن، نانویی بودن، تجاری و تعامل و انگیزه مورد ارزیابی و داوری قرار می‌دهد. در این برنامه، متناسب با نیازهای فناوران، مجموعه‌ای از تسهیلات (اخذ مجوز نانومقیاس، توسعه محصول، ساخت دمو، حضور در نمایشگاه‌ها، اخذ مجوزها و گواهینامه‌ها، استقرار در مراکز رشد و سرمایه‌گذاری)، خدمات (تهیه طرح کسب‌وکار، رصد بازار، ثبت پتنت، رصد فناوری، تهیه اقلام تبلیغاتی، طراحی صنعتی و بسته‌بندی)، مشاوره و آموزش به آن‌ها ارائه می‌گردد.

سومین مرحله از دوره دهم فراخوان نانومچ، از ابتدای خردادماه آغاز شده و تا پایان این ماه فناوران می‌توانند با ثبت طرح، از حمایت‌ها و خدمات متعدد موجود بهره‌مند شوند. متقاضیان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص معیارهای مختلف ارزیابی، بسته‌های حمایتی موجود و همچنین فرایند جذب طرح و پذیرش در برنامه نانومچ، می‌توانند به وب‌سایت برنامه مراجعه نمایند.

شروع ثبت طرح

راه‌های ارتباطی با دبیرخانه برنامه:

وب‌سایت: nanomatch.ir

ایمیل: info@nanomatch.ir

پیام‌رسان‌ها: nanomatch