دقت و عملکرد دستگاه توالی‌یابی نانوحفره‌ای بهبود یافته است

اکسفورد نانوپور تکنولوژیز از افزایش دقت و بهبود عملکرد توالی‌یاب نانوحفره‌ای این شرکت خبر داد، دستگاهی که در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و نتایج آن مورد تایید جامعه علمی و تحقیقاتی است.

مدیران شرکت اکسفورد نانوپور تکنولوژیز (Oxford Nanopore Technologies) اعلام کردند که فناوری توالی‌یابی این شرکت نسبت به قبل دقیق‌تر شده است. آن‌ها معتقداند که توالی‌یابی نانوحفره‌های آن‌ها اکنون می‌تواند خروجی داده‌های دقیقی را ارائه دهد و همه انواع واریانت‌ها را در یک آزمایش و روی یک پلتفرم ثبت کند.

اکسفورد نانوپور یک شرکت فعال در حوزه توالی‌یابی مستقر در آکسفورد است که در حال توسعه و فروش محصولات توالی‌یابی با نانوحفره است.

این شرکت در مورد شیمی توالی یابی فناوری خود می‌گوید که از راهبرد “بهترین‌های هر دو” استفاده می‌کند، به این معنا که این شرکت از آخرین فناوری سلول‌های جریانی موسوم به R10.4.1 و همچنین کیت ۱۴ استفاده کرده و با ترکیب این دو فناوری تلاش داشته تا داده‌های توالی یابی با دقت بالا و خروجی بالا را ارائه دهد.

آکسفورد نانوپور خاطرنشان کرد: «حرکت به سوی ترکیب فناوری R10 و Kit14 موجب می‌شود تا بهترین قابلیت‌های این دو فناوری با هم ترکیب شوند یعنی دقت و خروجی بسیار بالا با هم در یک جا به دست آید. شواهد اولیه که توسط مصرف‌کنندگان این فناوری ارائه شده، نشان می‌دهد که با این کیت جدید و سلول‌های جریانی عملکرد قوی به دست آمده است.»

چندی پیش این شرکت اعلام کرد که فناوری توالی‌یابی آن‌ها برای پروژه ۱۰۰۰ ژنوم به رهبری دانشگاه واشنگتون و بیمارستان کودکان سیاتل انتخاب شده است.

این فناوری در ابتدا توسط پروژه ۱۰۰۰ ژنوم برای توالی‌یابی ۵۰۰ نمونه پروژه استفاده خواهد شد. آکسفورد نانوپور گفت، هدف این پروژه «به‌دست آوردن بینش علمی بیشتر از مجموعه داده‌های ژنومی جامع و ایجاد فهرستی از تغییرات ساختاری از مجموعه‌های متنوعی از افراد است.»

مدت‌هاست که شرکت آکسفورد نانوپور دستگاهی موسوم به MinlON که یک توالی‌سنج بسیار کوچک و جیبی است را به‌صورت تجاری‌ عرضه کرده‌ است. دستگاه MinlON یک توالی‌سنج قابل حمل و کوچکتر از یک کنترل تلویزیون بوده که قادر به خواندن رشته‌های DNA به طول چند کیلوباز است. این دستگاه با استفاده از یک رابط USB به کامپیوتر متصل می‌شود. ابعاد این دستگاه بسیار کوچک و برای استفاده در تحقیقات مختلف، ایده‌آل است.