سرمایه‌گذاری جدید شرکت نانو کامپ برای عرضه محصولات جدید فناوری‌نانو

محصولات مبتنی بر نانولوله‌های کربنی شرکت نانوکامپ، به خاطر داشتن برنامه‌های طراحی پیشرفته، در کاربردهای مهم ناسا و وزارت دفاع این کشور استفاده خواهد شد.

شرکت نانو کامپ تکنولوژی (Nanocomp Technologies)، از تولیدکنندگان مواد عملکردی و محصولات متشکل از نانولوله‌های کربنی، در قالب برنامه تولیدات دفاعی (DPA Title III) و برای عرضه نخ نانولوله کربنی، ورق، نوار و مواد پوششی، در راستای رفع نیازهای وزارت دفاع و بازارهای صنایع تجاری، مبلغ ۱۸٫۵ میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند.

رسالت برنامه DPA Title III، ساخت خط تولید مطمئن و به صرفه‌ای است که در راستای نیازهای دفاع ملی ایالات متحده آمریکا است، اما صنعت این کشور به دلیل موانع مالی قادر نیست آنها را به بازار عرضه نماید. سرمایه‌گذاری اولیه نانوکامپ در این حوزه در سال ۲۰۱۱ بوده است که در این سال حدود ۲٫۲ میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری نموده است.

به گفته پیتر آنتونت، ریس و مدیر عامل شرکت مذکور، «منابع مالی جدید، برای توسعه ظرفیت تولید شرکت، ساختمان‌سازی و تجهیز فضای تولیدی جدید، استفاده خواهد شد». با این میزان سرمایه‌گذاری، شرکت در ۲ سال آینده بیش از ۶۰ شغل جدید در این عرصه تولیدی ایجاد خواهد کرد.

محصولات مبتنی بر نانولوله‌های کربنی شرکت نانوکامپ، به خاطر داشتن برنامه‌های طراحی پیشرفته، در کاربردهای مهم ناسا و وزارت دفاع این کشور استفاده خواهد شد.

هدف اصلی سرمایه‌گذاری جدید شرکت، توسعه و تکمیل ظرفیت تولید و عملیات تولیدی، برای رفع تقاضای کنونی و پیش‌بینی شده وزارت دفاع آمریکا است.

روابط بلندمدت شرکت با دولت آمریکا، نمونه بارزی از همکاری بخش خصوصی و دولتی برای استفاده از فناوری‌نانو، در راستای رفع نیازهای نظامی و تجاری است.