تقاضا برای نانولوله‌کربنی تک‌جداره رو به افزایش است

براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده، تقاضای صنعتی برای نانولوله‌های کربنی تک جداره رو به افزایش است. در حال حاضر عامل محدود کننده این بازار، قیمت بالای تولید، هزینه بالای ماده خام و نرخ پایین فرآیند تولید است.

اخیراً گزارشی در حوزه بازار نانولوله کربنی منتشر شده که در آن بازار این محصول بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفته است. این گزارش به بررسی حجم بازار، سهم بازار، روندها و رشد این بازار در این بازه زمانی می‌پردازد.
نانولوله‌های کربنی موادی از جنس کربن و 
لوله‌ای شکل هستند. این لوله‌ها که قطری در ابعاد نانومتری دارند، دارای خواص منحصر به فردی همچون استحکام بالا هستند و می‌توانند جایگزین مواد دیگر شوند. نانولوله‌های کربنی دارای کاربردهای متعددی در صنعت الکترونیک، نیمه‌هادی، باتری، خازن، پلیمر، مواد شیمیایی، انرژی، سلامت، هوافضا، دفاع و کامپوزیت هستند.
براساس اطلاعات این گزارش، روند تحقیق و توسعه روی نانولوله‌های کربنی و ظرفیت تولید آن در حال افزایش است. کاربردهای نانولوله‌های کربنی نیز در حوزه‌های مختلف در حال گسترش است. تقاضای رو به رشد برای نانولوله‌های کربنی به‌منظور استفاده در بخش‌هایی نظیر الکترونیک، انرژی، کالاهای مصرفی، خودرو، هوافضا، دفاع و سلامت وجود دارد.
تولیدکنندگان نانولوله کربنی به دنبال یافتن روش‌های ارزان قیمت برای تولید نانولوله‌های کربنی تک‌جداره با کیفیت بالا هستند؛ ماده‌ای که تقاضا برای آن در طول این دوره زمانی در حال افزایش است. عامل اصلی محدود کننده در این بازار، قیمت بالای ماده خام اولیه، هزینه بالاو نرخ پایین تولید است.
بازیگران اصلی این بازار شرکت‌های زیر هستند:
– Arkema S.A
– Arry International Group Ltd
– Carbon Solutions In
– Cheap Tubes Inc
– CNT Company Ltd
– Continental Carbon Company
در این گزارش، مناطق جغرافیایی به بخش‌های مختلف تقسیم شده که عبارتند از آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای لاتین، آسیا اقیانوسیه و آفریقا/خاورمیانه. در این گزارش جزئیات بازار هر یک از این بخش‌ها به تفصیل آمده و میزان حجم بازار پیش‌بینی شده‌است.