ارائه ۳۶ پوستر و کارگاه در حوزه نقشه‌برداری ژن در حاشیه کنفرانس بین المللی ژنوم

یکی از تولیدکنندگان تجهیزات نقشه برداری از ژن‌ها، در حاشیه کنفرانس بین المللی ژنوم گیاهی و جانوری با ارائه ۳۶ پوستر و کارگاه آموزشی اقدام به ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه کرده است. این شرکت قصد دارد به محققان نشان دهد که چه فضاهای خالی تحقیقاتی در این بخش وجود دارد.

شرکت بیونانو ژنومیکس (Bionano Genomics) در حوزه نقشه برداری از ژن پیشرو است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که ۳۶ پوستر و کارگاه آموزشی درباره چگونگی فناوری نقشه برداری از ژن در حاشیه کنفرانس بین المللی ژنوم گیاهی و جانوری ارائه خواهد کرد.
این کنفرانس از تاریخ ۱۴ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷ در شهر ساندیگو کالیفرنیا برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان بسیاری از بخش دانشگاهی و صنعتی در این کنفرانس حضور دارند که فرصت مناسبی برای شرکت بیونانو به منظور ارائه فناوری خود است. این شرکت قصد دارد با ارائه پوستر و کارگاه آموزشی اقدام به ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه در بخش تحقیقات جانوری و گیاهی کند.
شرکت بیونانو بروشوری حاوی اطلاعات هر یک از این دوره‌های آموزشی و پوسترها تدارک دیده است که در سایت این شرکت قابل دانلود است. در قالب این دوره‌ها و پوسترها به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود که چگونه اختلاف ساختاری ژنومی بزرگ را می‌توان شناسایی کرد و چه فضاهای خالی تحقیقاتی در این حوزه وجود دارد. این کارگاه‌ها پیشرفت‌های انجام شده در بخش نقشه برداری ژن‌ها را در بخش تحقیقات کشاورزی و زراعی به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.
اریک هولملین، مدیرعامل شرکت بیونانو، می‌گوید: «در حال حاضر پژوهشگران زیادی از فناوری شرکت بیونانو بهره‌مند هستند. نتایج این پروژه‌ها که با استفاده از دستگاه‌های نقشه برداری ژن در بخش جانوری و گیاهی انجام شده، نشان دهنده عملکرد این فناوری است. نقشه برداری ژنوم یک ابزار بسیار ضروری برای محققان است تا با استفاده از آن حلقه‌های گمشده را در تحقیقات خود نشان دهند. این ابزار به آن‌ها کمک می‌کند تا اختلاف‌های ساختاری در مقیاس‌های بزرگ را تشخیص دهند؛ چیزی که برای درک بهتر دنیای زیست‌شناسی ضروری است. این نوع اطلاعات معمولاً با استفاده از دیگر فناوری‌ها قابل دستیابی نیست.»
شرکت بیونانو دارای فناوری موسوم به Irys است که در آن از آرایه‌های نانوکانال استفاده شده است. این فناوری به سادگی قادر به نقشه برداری از DNA با طول تقریبی ۳۵۰ هزار جفت باز است. اختلافات ساختاری با این دستگاه قابل شناسایی است.