اولین شماره ویژه‌‌نامه توسعه بازار فناوری نانو منتشر شد

اولین شماره از ویژه‌‌نامه الکترونیکی «توسعه بازار فناوری نانو» توسط گروه دیده‌بان فناوری‌های نوین و با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو منتشر شد.

توسعه بازار یکی از عوامل کلیدی و تاثیرگذار در توسعه فناوری‌های پیشرفته است؛ چرا که بدون شناسایی مشتریان هدف و ایجاد ظرفیت جذب در بازارهای مختلف، چرخه فناوری تا بازار شکل نخواهد گرفت.

در این راستا یکی از اهداف اصلی کشور در دوره دوم سیاست‌گذاری فناوری نانو توسعه بازار و کسب دو درصد از سهم بازار جهانی فراوانی نانو توسط محصولات ایرانی تا سال ۱۴۰۴ است. بی‌شک دست‌یابی به این مهم بدون رصد و پایش مستمر بازار و توجه به تحولات بازار در جهان محقق نخواهد شد.

ویژه‌نامه توسعه بازار فناوری نانو با هدف ارائه اطلاعات و تحلیل‌های مربوط به روند بازار فناوری نانو در ایران و جهان و معرفی فرصت‌های جذاب در این بازار توسط گروه دیده‌بان فناوری‌های نوین و با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو منتشر می‌شود.

گروه دیده‌بان فناوری‌های نوین (Hitech Monitor)، در زمینه رصد و تحلیل بازار در حوزه فناوری‌های نوین و نوظهور فعالیت می‌کند و هدف اصلی آن، ایجاد بینش بازار در این حوزه‌هاست. این مجموعه درنظر دارد تا با رصد مستمر تحولات صورت گرفته در دنیا درخصوص محصولات با فناوری‌های نوین و همچنین با بررسی بازار این فناوری‌ها در ایران، راه را برای ورود این محصولات به بازار روشن و هموار نماید.

پرونده ویژه این شماره به بررسی روند رشد بازار محصولات فناوری نانو ساخت ایران در سال‌های گذشته و تحولات بازار ایران طی یک سال گذشته پرداخته است.

قابل ذکر است ویژه‌نامه توسعه بازار فناوری نانو به‌صورت ماهانه و الکترونیک در دسترس خواهد بود. اولین شماره این ویژه‌نامه از اینجا قابل دریافت است.