التراسونیک هموژنایزر چند کاربره‌ی ساخت ایران

شرکت فناوری ایرانیان پژوهش نصیر در زمینه‌ی ساخت تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی فعالیت دارد. این شرکت زیر نظر مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی فعالیت می‌نماید و در حال تبدیل شدن به یک شرکت دانش بنیان است.

این شرکت موفق به ساخت دستگاه التراسونیک هموژنایزر چند کاربره شده که امکان استفاده همزمان چهار کاربر از این دستگاه با یک مولد سیگنال را دارد. همچنین هر کدام از کاربران امکان تنظیم دستگاه به حالت پالسی یا پیوسته و نیز تنظیم توان (توان بیشینه‌ی ۴۰۰ وات برای هر کاربر) به صورت مستقل برای مبدل خود را دارند. در ساخت این دستگاه از تکنولوژی FPGA استفاده شده است. این دستگاه برای آزمایشگاه‌های مرکزی بسیار مناسب می‌باشد.
دستگاه التراسونیک هموژنایزر غوطه‌ور این شرکت در دو مدل ۴۰۰IM و ۱۲۰۰IM طراحی شده است که امکان شناور شدن در هر نوع محلولی (اسیدی یا قلیایی) را داشته و تابش التراسونیک از دو طرف پروب صورت می‌گیرد. این دستگاه قابلیت استفاده در هر حجم محلول و شکل ظرف را داراست. تمامی دستگاه‌های التراسونیک هموژنایزر این شرکت دارای تاییدیه‌ی نانومقیاس هستند.
گفتنی است، شرکت شرکت فناوری ایرانیان پژوهش نصیر در دهمین جشنواره و نمایشگاه نانو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در غرفه‌ی ۲۲ طبقه‌ی اول سالن خلیج فارس ۱۴ لغایت ۱۷ مهرماه ۱۳۹۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه نانو مراجعه نمایید.