طرح تولید نانوپیگمنت هیبریدی به دنبال سرمایه‌گذار

سالانه ۸ هزار تن نانوپیگمنت به کشور وارد می‌شود. طرحی در برنامه نانومچ ارائه شده که در آن تولید نیمه صنعتی این نانوپیگمنت‌ها انجام شده است.

نانوپیگمنت هیبریدی یکی از محصولات عرضه شده در  برنامه طرح‌های نوآورانه (نانومچ) است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی در صنعت رنگ داشته باشد.

حمید دنیادیده، فناور این طرح، می‌گوید: « این محصول یک نانوپیگمنت هیبریدی است که مواد تشکیل‌دهنده آن نانورس و رنگزاهای آلی است. به دلیل استفاده از رنگزاهای ویژه در فرآیند ساخت این نوع نانوپیگمنت، خلوص و تنوع رنگی آنها بسیار بالا بوده و در نتیجه محصول نهایی رنگ شده با این نوع نانوپیگمنت کیفیت بالایی دارد.»

دنیادیده درباره بازار این فناوری می‌گوید: «در حال حاضر ۸۰۰۰ تن نانوپیگمنتت هیبریدی از خارج وارد می‌شود و نمونه داخلی برای این محصول وجود ندارد. بنابراین توسعه این فناوری در داخل کشور ارزش افزوده زیادی داشته و مانع از خروج ارز از کشور خواهد شد.»

دنیادیده در مورد هزینه تولید این محصول می‌گوید: « از آنجایی که این نانوپیگمنت از مواد اولیه کاملاً ایرانی تولید می‌شود بنابراین هزینه تولید آن بسیار کمتر از نمونه خارجی است.»

وی درباره هدف از شرکت در این نمایشگاه گفت: « این در طرح در مرحله نیمه صنعتی بوده و نیاز به صنعتی شدن دارد. از این رو نیازمند سرمایه‌گذار هستیم. در این نمایشگاه با شرکت در غرفه نانومچ قصد داریم تا نظر سرمایه‌گذاران را به این طرح جلب کنیم.»

دنیادیده معتقد است که به دلیل نانومقیاس بودن پیگمنت‌ها میزان پخش‌شدن آنها در محصول بالا بوده و کیفیت محصول نهایی بهبود می‌یابد.

این نانوپیگمنت‌ها در بخش ساختمان، خودرو، پوشش پودری و خطوط لوله کاربرد دارند.

این طرح در غرفه نانومچ برای بازدید علاقه مندان عرضه می شود.