سرمایه‌گذاری مشترک برای راه‌اندازی کارخانه‌ی تولید نانوجوهر در چین

شرکت ورسارین برای راه‌اندازی کارخانه‌ای به‌منظور تولید نانوجوهر در چین، سرمایه‌گذاری مشترکی با شرکت سرمایه‌گذاری جیانا هایتک انجام خواهد داد.

شرکت ورسارین (Versarien) قرارداد همکاری مشترکی با شرکت سرمایه‌گذاری جیانا هایتک امضاء کرد تا در قالب برنامه‌ای مشترک، خط تولید نانوجوهر و ترکیبات نانومواد دیگر در منطقه نوآوری جیانا در چین راه‌اندازی شود. در ادامه‌ی مسیر،‌ شرکت‌های دیگری نیز به این سرمایه‌گذاری اضافه خواهند شد.

نیل ریچت از مدیران شرکت ورسارین می‌گوید: « ما بسیار خوشحالیم که پیشرفت‌هایی در ایجاد کارخانه‌ای برای تولید نانوجوهر گرافنی در چین داشته‌ایم. فناوری این نانوجوهر به شرکت ورسارین تعلق دارد و من بسیار خوشحالم که از سوی دو شرکت صنعتی و دو سازمان دولتی در چین مورد حمایت قرار گرفته‌ایم.»

پیش از این ورسارین قراردادی با تونگسو اپتوالکترونیک به امضاء رسانده بود که در آن دو شرکت توافق‌ کردند تا وارد همکاری راهبردی در بخش استفاده‌ی صنعتی از گرافن شوند. شرکت تونگسو اپتوالکترونیک در حوزه‌ی‌ مواد مورد استفاده در نمایشگر فعالیت دارد و اپتوالکترونیک حوزه‌ی‌ تخصصی آن‌هاست. ورسارین روی همکاری‌های مشترک تأکید زیادی دارد. این شرکت به‌‌ دنبال تولید گرافن، مواد فتوالکتریکی مورد استفاده در نمایشگر، توسعه‌‌ی خودروهای برقی، فناوری‌های ذخیره‌ی‌‌ انرژی، سامانه‌های روشنایی LED و مواد مدیریت گرمایی مبتنی بر گرافن است.

این دو شرکت پیش‌ از این صندوقی برای توسعه‌ی‌ صنعت گرافن راه‌اندازی کرده‌اند تا با استفاده از آن، از پروژه‌های صنعتی‌سازی گرافن حمایت کنند. لازم به ذکر است که این دو شرکت مذاکراتی پیرامون سرمایه‌گذاری‌های راهبردی دوطرفه برای محصولات گرافنی خواهند داشت. این مباحث و جزئیات آن‌ها در نشست‌های آتی مطرح خواهد شد. توافق‌نامه‌ی میان ورسارین و تونگسو اپتوالکترونیک انحصاری نیست؛ بدین معنا که ورسارین می‌تواند در آینده با دیگر شرکت‌های چینی نیز وارد مذاکره شود.