تأسیس مرکز تحقیقات نانوفناوری زیستی Johns Hopkins

مؤسسه تازه تأسیس Johns Hopkins که در زمینه نانوزیست‌فناوری فعالیت می‌کند، بعنوان محلی برای تعامل دانشمندان شیمی ، داروسازی و پزشکی تشکیل شده است.

فناوری نوظهور نانو نوید بخش درمان بسیاری از بیمارهای از طریق مبارزه با عوامل آن در مقیاس مولکول و اتم است. تسریع در این حقیقت نیازمند تلاش دانشمندان علوم مختلف از پزشکی گرفته تا مهندسی و فیزیک می‌باشد؛ دانشمندانی که هر دسته از آنها زبان فنی، تجهیزات و روش‌های مخصوص خود را دارند.
مؤسسه تازه تأسیس Johns Hopkins که در زمینه نانوزیست‌فناوری فعالیت می‌کند نیز محل تعامل دانشمندانی از علوم گوناگون است. Peter Sear son استاد مهندسی و علوم مواد و رئیس مؤسسه جدید می‌گوید: «یافتن راه حلی برای گرد هم آوردن متخصصین علوم مختلف برای فعالیت روی یک طرح مشترک، مشکل بسیار پیچیده‌ای را در مقابل ما قرار خواهد داد. دانشگاهها برای طرح‌های مشترکی از این دست، پیکربندی لازم را ندارند».
آقای son در ادامه می‌گوید که مونتاژ مولکول‌های دارویی و یا اتصال نشانگرهایی برای به دست آوردن تصاویر رادیولوژی دقیق‌تر، نیازمند کار روی مواد در مقیاس اتم و مولکول است و این امر جز با همکاری متخصصین مواد، شیمیدان‌ها و فیزیک‌دانان با محققان علوم پزشکی میسر نمی‌شود. ما باید نسل جدیدی از دانشجویان را تربیت کنیم که به هر دو جنبه اشراف کافی داشته باشند.
این مؤسسه جدید که ۷۵ تن از اساتید دانشگاه در زمینه مهندسی، پزشکی و بهداشت عمومی را گرد هم خواهد آورد، با بودجه‌ای برابر ۶ میلیون دلار از طرف بنیاد ملی علوم آمریکا، ناسا و مؤسسه Howard Hughes Medical Institute شروع به کار کرده است. این تعداد اساتید دانشگاه، مؤسسه Johns Hopkins را به یکی از بزرگترین مراکز فناوری نانو تبدیل خواهد کرد.
این مؤسسه برنامه‌ای جهت جذب دانشجویان رشته‌های پزشکی، مهندسی و بهداشت عمومی برای ارائه تحصیلات تکمیلی و برنامه‌ای دیگر برای ایجاد رشته نانوزیست‌فناوری در مقطع کارشناسی دارد.
شرکت‌هایی که در زمینه نانوزیست‌فناوری فعالیت خواهند کرد، به نوع جدیدی از نیروی کار و متخصصین نیاز دارند که در هر دو رشته فناوری نانو و زیست فناوری تبحر داشته باشند.