کسب بالاترین ضریب اثربخشی برای سومین سال پیاپی توسط نشریه نانویی JNSC

پایگاه اطلاعاتی علمی (WOS) Web of Science ، همه ساله گزارش استنادی نشریات (Journal Citation Reports) را منتشر می‌کند. در ۳۰ ژوئن سال جاری، JCR2022 منتشر شد که بر این اساس، Journal of Nanostructure in Chemistry با ضریب اثربخشی (Impact Factor) IF=8 برای سومین سال پیاپی موفق به کسب بالاترین IF در بین نشریات ایرانی شد. گفتنی است، ۱۵۶ نشریه از ایران در JCR2022 گزارش شده‌اند که در این فهرست تنها ۴۱ نشریه دارای ضریب اثربخشی (IF) هستند.

Journal of Nanostructure in Chemistry (JNSC) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس است و به مدیر مسئولی دکتر امید مرادی، نتایج پژوهش‌های فناوری نانو در شیمی، زیست‌شناسی، بیوتکنولوژی، علم مواد، فیزیک و مهندسی را منتشر می‌کند. این نشریه در سه حوزه موضوعی WOS قرار دارد که رتبه و چارک آن براساس معیار ضریب اثربخشی در جدول زیر نمایش داده شده است.

حوزه موضوعی رتبه در حوزه موضوعی چارک در حوزه موضوعی
Chemistry, Multidisciplinary ۳۸ از ۱۷۹ Q1
Materials Science, Multidisciplinary ۷۲ از ۳۴۵ Q1
Nanoscience and Nanotechnology ۳۳ از ۱۰۹ Q2

شایان ذکر است، براساس آیین‌نامه حمایت از انتشاز مقاله در نشریات منتخب ستاد فناوری نانو، به نویسندگان مقالات فناوری نانوی چاپ شده در مجله JNSC در صورت تأیید در کمیته علمی ستاد نانو، مبلغ ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال حمایت تشویقی تعلق می‌گیرد. تخب

بر اساس JCR2022، پس از JNSC، International Journal of Health Policy and Management وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ضریب اثربخشی۴٫۹۶۷ ، DARU Journal of Pharmaceutical Sciences وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با ضریب اثربخشی ۴٫۰۸۸ و نشریه BioImpacts وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ضریب اثربخشی ۳٫۷۸۳، به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را دارا هستند.